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The rhetoric of online support groups: A sociopragmatic analysis English-Spanish

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The rhetoric of online support groups: A sociopragmatic analysis English-Spanish

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dc.contributor.author Pérez-Sabater, Carmen es_ES
dc.date.accessioned 2016-04-28T11:12:45Z
dc.date.available 2016-04-28T11:12:45Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.issn 0213-2028
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/63101
dc.description It is necessary to contact the publisher for permission to re-use or reprint the material in any form. es_ES
dc.description.abstract [EN] The study draws on a diverse sample of adult users of online support groups to investigate how men and women engage in written conversations, and how these interactions are carried out in English and in Spanish contrastively. We will see to what extent female and male communicators in online support groups display similar power behaviours since some authors believe that these fora seem to provide a context where factors such as power and status are neutralised. In general, the detailed quantitative analysis suggests that women use powerless markers far more frequently than men. Therefore the findings support the contention that gender-based differences persist on the Internet, an arena which was initially believed to be free of built-in bias. On the other hand, the inter- and cross-cultural comparison indicates that the discourse practices in English include more powerless markers than those in Spanish. Interestingly, the abundant use of occurrences of formal addresses and polite forms displayed by men in Spanish may suggest that, in online support groups, men may be adopting communicative strategies traditionally associated with women s discourse. es_ES
dc.description.abstract [ES] El estudio se basa en una muestra diversa de usuarios adultos de grupos de ayuda online que sirve de base para investigar cómo hombres y mujeres entablan conversaciones escritas, y cómo estas interacciones se llevan a cabo en español e inglés contrastivamente. Veremos en qué medida las comunicaciones de hombres y mujeres presentan estrategias de poder similares, dado que algunos autores afirman que estos foros ofrecen un contexto en el que factores como el estatus y el poder están neutralizados. El análisis cuantitativo detallado del corpus sugiere que, en general, las mujeres usan estos marcadores de atenuación de poder mucho más frecuentemente que los hombres. Así pues, los resultados darían pie a afirmar que las diferencias de género existen en la comunicación por Internet, un campo que inicialmente estaba considerado libre de prejuicios de sexo. Por otra parte, el análisis intercultural indica que las prácticas discursivas en inglés incluyen más marcadores de atenuación que en español. Resultado sorprendente es el hecho de que en español los hombres utilizan muchos marcadores de cortesía, lo que podría indicar que hay ciertos indicios de que los hombres adoptan estrategias de comunicación tradicionalmente femeninas en grupos online de ayuda. es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher John Benjamins Publishing Company es_ES
dc.relation.ispartof RESLA. Revista Española de Lingüística Aplicada es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Computer-Mediated Communication (CMC) es_ES
dc.subject Gender studies es_ES
dc.subject Sociopragmatics es_ES
dc.subject Powerful/powerless language es_ES
dc.subject Comunicación electrónica es_ES
dc.subject Grupos de ayuda es_ES
dc.subject Sociopragmática es_ES
dc.subject Atenuadores discursivos es_ES
dc.subject Estudios de género es_ES
dc.subject.classification FILOLOGIA INGLESA es_ES
dc.title The rhetoric of online support groups: A sociopragmatic analysis English-Spanish es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.identifier.doi 10.1075/resla.28.2.05per
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Lingüística Aplicada - Departament de Lingüística Aplicada es_ES
dc.description.bibliographicCitation Pérez-Sabater, C. (2015). The rhetoric of online support groups: A sociopragmatic analysis English-Spanish. RESLA. Revista Española de Lingüística Aplicada. 28(2):465-485. doi:10.1075/resla.28.2.05per es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.publisherversion http://dx.doi.org/10.1075/resla.28.2.05per es_ES
dc.description.upvformatpinicio 465 es_ES
dc.description.upvformatpfin 485 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 28 es_ES
dc.description.issue 2 es_ES
dc.relation.senia 301499 es_ES


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