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Transverse vibrations in existing railway bridges under resonant conditions: Singletrack versus double-track configurations

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Transverse vibrations in existing railway bridges under resonant conditions: Singletrack versus double-track configurations

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Martínez Rodrigo, MD.; Lavado, J.; Museros Romero, P. (2010). Transverse vibrations in existing railway bridges under resonant conditions: Singletrack versus double-track configurations. Engineering Structures. 32:1861-1875. doi:10.1016/j.engstruct.2010.02.022

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/64491

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Título: Transverse vibrations in existing railway bridges under resonant conditions: Singletrack versus double-track configurations
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Mecánica de los Medios Continuos y Teoría de Estructuras - Departament de Mecànica dels Medis Continus i Teoria d'Estructures
Fecha difusión:
Resumen:
In this paper, the dynamic performance of a certain kind of existing bridge under the action of highspeed railway traffic is addressed. Short-to-medium-span simply supported structures are susceptible to experiencing ...[+]
Palabras clave: Railway bridges , Resonance phenomena , Moving loads , Orthotropic plates , Bridge dynamics , Single-track decks , Multi-track decks
Derechos de uso: Cerrado
Fuente:
Engineering Structures. (issn: 0141-0296 )
DOI: 10.1016/j.engstruct.2010.02.022
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.engstruct.2010.02.022
Tipo: Artículo

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