- -

Otra manera de verlo. El proceso creador como proyecto educativo

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Otra manera de verlo. El proceso creador como proyecto educativo

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.advisor Galbis Juan, Amparo es_ES
dc.contributor.author Rodríguez Lázaro, María José es_ES
dc.date.accessioned 2016-07-19T08:06:58Z
dc.date.available 2016-07-19T08:06:58Z
dc.date.created 2016-07-07
dc.date.issued 2016-07-19 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/67789
dc.description.abstract [EN] This document represents the written memory of the End of Master Project: Another way to look at it. Therefore, it presents all the theoretical, poetic and procedure information regarding our artistic-educational, unpublished proposal, whose pedagogical contribution is based on the creation of the visual and plastic arts process. We have substantiated the conceptual and procedural approach of the project with theoretical and practical work, carried out in the subjects of the Master in Artistic Production. The evolution of our artistic proceed, based on the referents studied, has allowed us to justify the importance of the creative action (knowing how to "see", experiment and express) in the comprehensive, critical and aesthetic development of the person. Another way to see it proposes to link art, education and life, from the first stages of learning. Infant teachers should be responsible for this important task, and acquire artistic training specifically to facilitate and promote the creative development of children. It is only from the creative experience that the perceptual, intellectual, and aesthetic reflective capabilities of the creative process can be known and enhanced. Another way to look at it proposes teachers to experience the creative process through the approach to contemporary and emerging arts, and provides them with strategies and resources to design their own artistic proposals. es_ES
dc.description.abstract [ES] Otra manera de verlo es un proyecto artístico con un enfoque pedagógico, que presentamos a los alumnos del Grado de Maestro en Educación Infantil, como una experiencia reflexiva y creadora de la que ellos son autores y protagonista. Desde la práctica artística, interiorizan el valor de la acción creadora en el desarrollo integral de los niños y niñas. A partir de la percepción, interpretación y representación del árbol, este proyecto propone pensar y cuestionar el paisaje cotidiano, para tomar consciencia de la realidad circunstante, posicionarse en ella y ,desde el reconocimiento de la identidad individual, contribuir a transformar la realidad colectiva. Crear visual y plásticamente es imaginar pensar y valorar una idea pero también explorar, decidir y resolver cómo representarla para expresarla y compartirla. En Otra manera de verlo, tan importante es el planteamiento como el desarrollo y la resolución del proyecto, con el que los futuros maestros construyen su aprendizaje y desarrollan un pensamiento crítico, creativo y estético, al mismo tiempo que adquieren estrategias y recursos propios de una innovadora pedagogía artística. es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Enseñanza Creadora es_ES
dc.subject Paisaje cotidiano es_ES
dc.subject Mirada artística es_ES
dc.subject Percepción multisensorial es_ES
dc.subject Pensamiento crítico. es_ES
dc.subject.classification PINTURA es_ES
dc.subject.other Máster Universitario en Producción Artística-Màster Universitari en Producció Artística es_ES
dc.title Otra manera de verlo. El proceso creador como proyecto educativo es_ES
dc.type Tesis de máster es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Pintura - Departament de Pintura es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Centro de Investigación Arte y Entorno - Centre d'Investigació Art i Entorn es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Facultad de Bellas Artes - Facultat de Belles Arts es_ES
dc.description.bibliographicCitation Rodríguez Lázaro, MJ. (2016). Otra manera de verlo. El proceso creador como proyecto educativo. http://hdl.handle.net/10251/67789. es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\52061 es_ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record