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Design of synthetic EGR and simulation study of the effect of simplified formulations on the ignition delay of isooctane and n-heptane

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Design of synthetic EGR and simulation study of the effect of simplified formulations on the ignition delay of isooctane and n-heptane

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Desantes, J.; López, JJ.; Molina, S.; López Pintor, D. (2015). Design of synthetic EGR and simulation study of the effect of simplified formulations on the ignition delay of isooctane and n-heptane. Energy Conversion and Management. 96:521-531. https://doi.org/10.1016/j.enconman.2015.03.003

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/73773

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Título: Design of synthetic EGR and simulation study of the effect of simplified formulations on the ignition delay of isooctane and n-heptane
Autor: Desantes, J.M. López, J. Javier Molina, Santiago López Pintor, Darío
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] A method to create synthetic mixtures that simulate the Exhaust Gas Recirculation (EGR) of an internal combustion engine, using O2, N2, CO2, H2O and Ar, has been designed. Different simplifications of this synthetic ...[+]
Palabras clave: CHEMKIN , Synthetic EGR , Ignition delay , NTC , PRF
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Energy Conversion and Management. (issn: 0196-8904 )
DOI: 10.1016/j.enconman.2015.03.003
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.enconman.2015.03.003
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MECD//FPU13%2F02329/ES/FPU13%2F02329/
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//PROMETEOII%2F2014%2F043/ES/Conceptos de combustión para el control de emisiones en motores de 2 tiempos de automoción diseñados para bajas emisiones de CO2/
Agradecimientos:
The authors would like to thank different members of the CMT-Motores Termicos team of the Universitat Politecnica de Valencia for their contribution to this work. The authors would also like to thank the Spanish Ministry ...[+]
Tipo: Artículo

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