- -

Utilización de laboratorios virtuales para la enseñanza y el aprendizaje de la elasticidad

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Utilización de laboratorios virtuales para la enseñanza y el aprendizaje de la elasticidad

Show full item record

Jiménez Mocholí, AJ.; Giménez Palomares, F.; Lapuebla Ferri, A. (2014). Utilización de laboratorios virtuales para la enseñanza y el aprendizaje de la elasticidad. Modelling in Science Education and Learning. 7:37-47. doi:10.4995/msel.2014.2089

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/74526

Files in this item

Item Metadata

Title: Utilización de laboratorios virtuales para la enseñanza y el aprendizaje de la elasticidad
Secondary Title: Using virtual laboratories for teaching and learning in theory of elasticity
Author:
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Issued date:
Abstract:
[EN] Linear Elasticity is a discipline that studies the elastic solids which generate a mechanical response in linear elastic regime under external forces. In particular, is of special interest to study the stresses ...[+]


[ES] Elasticidad Lineal es una disciplina que estudia los sólidos elásticos que, bajo fuerzas externas, generan una respuesta mecánica en régimen elástico y lineal. En particular, es de especial interés el estudio de las ...[+]
Subjects: Tridimensional Stress States , Intrinsic Components , Principal Stress Directions , Principal Streins , Cauchy’s Formula , Longitudinal Strains , Shearing Strains , Estados tensionales tridimensionales , Componentes intrínsecas , Tensiones y direcciones principales , Deformaciones principales , Fórmula de Cauchy , Deformaciones longitudinales , Distorsiones angulares
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial (by-nc)
Source:
Modelling in Science Education and Learning. (eissn: 1988-3145 )
DOI: 10.4995/msel.2014.2089
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/msel.2014.2089
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record