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Numerical Estimation of Stresses in Railway Axles Using a Train-Track Interaction Model

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Numerical Estimation of Stresses in Railway Axles Using a Train-Track Interaction Model

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Martínez Casas, J.; Mazzola, L.; Baeza González, LM.; Bruni, S. (2013). Numerical Estimation of Stresses in Railway Axles Using a Train-Track Interaction Model. International Journal of Fatigue. 47:18-30. https://doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2012.07.006

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/78196

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Metadatos del ítem

Título: Numerical Estimation of Stresses in Railway Axles Using a Train-Track Interaction Model
Autor: Martínez Casas, José Mazzola, Laura Baeza González, Luis Miguel Bruni, Stefano
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Centro de Investigación en Tecnología de Vehículos - Centre d'Investigació en Tecnologia de Vehicles
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Resumen:
The fatigue design of railway axles requires that the stresses arising in the axle in real service are accurately quantified. This paper describes a method to compute the dynamic stresses arising in railway axles as the ...[+]
Palabras clave: Railway vehicles , Wheelset design , Wheelset axle fatigue , Dynamic loads , Train track interaction
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
International Journal of Fatigue. (issn: 0142-1123 )
DOI: 10.1016/j.ijfatigue.2012.07.006
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2012.07.006
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//TRA2010-15669/ES/DESARROLLO DE TECNICAS DE MODELADO AVANZADAS PARA EL ESTUDIO DE LA DINAMICA ACOPLADA DE UN VEHICULO FERROVIARIO CON LA VIA/
info:eu-repo/grantAgreement/MEC//TRA2007-67167/ES/DESARROLLO DE TECNICAS DE SIMULACION Y EXPERIMENTALES ASOCIADAS A LA DINAMICA DE VEHICULOS FERROVIARIOS EN EL RANGO DE BAJAS Y MEDIAS FRECUENCIAS/
Agradecimientos:
The authors gratefully acknowledge the support for this work provided by the Project TRA2010-15669 (Ministerio de Ciencia e Innovacion) and TRA2007-67167 (Ministerio de Educacion y Ciencia-FEDER).
Tipo: Artículo

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