Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Méndez Cabrera, Jeroni | es_ES |
dc.date.accessioned | 2017-07-07T09:16:15Z | |
dc.date.available | 2017-07-07T09:16:15Z | |
dc.date.issued | 2017-06-22 | |
dc.identifier.issn | 1133-4770 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/84701 | |
dc.description.abstract | [EN] After considering about the role of classics in the literary education of the XXIst century, this work raises the idea that certain texts belonging to the medieval narratio brevis may involve lectures suitable for the pro-motion of reading enjoyment and even training of future teachers. Therefore, as an example, we provide a classroom experience based on the didactic adaptation of the fabliau originally entitled Estula, conducted within the framework of the Degree of Childhood Education. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] A partir de la consideració del paper dels clàssics en l’educació literària del segle XXI, aquest treball planteja la idea que alguns textos pertanyents a la narratio brevis medieval poden suposar lectures idònies per al foment del gaudi lector i la formació de futurs docents. Així, a manera d’exemple, es presenta una experiència d’aula basada en l’adaptació didàctica del fabliau originalment titulat Estula, realitzada en el marc dels estudis de Grau de Mestre/a en Educació Infantil. | es_ES |
dc.language | Catalán | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | |
dc.relation.ispartof | Lenguaje y Textos | |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) | es_ES |
dc.subject | Educació literària | es_ES |
dc.subject | Clàssics literaris | es_ES |
dc.subject | Literatura medieval | es_ES |
dc.subject | Literary education | es_ES |
dc.subject | Literary classics | es_ES |
dc.subject | Medieval literature | es_ES |
dc.title | Les adaptacions de clàssics literaris en la formació de mestres: la narrativa breu medieval | es_ES |
dc.title.alternative | Adaptations of literary classics in teacher training: the short medieval narrative | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.date.updated | 2017-07-07T07:36:34Z | |
dc.identifier.doi | 10.4995/lyt.2017.7643 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Méndez Cabrera, J. (2017). Les adaptacions de clàssics literaris en la formació de mestres: la narrativa breu medieval. Lenguaje y Textos. (45):71-88. https://doi.org/10.4995/lyt.2017.7643 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | SWORD | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/lyt.2017.7643 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 71 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 88 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.issue | 45 | |
dc.description.references | Bühler, J. (2005). Die Kultur des Mittelalters. Trad. castellana. La cultura en la Edad Media. El primer renacimiento de Occidente. Barcelona: Círculo Latino. | es_ES |
dc.description.references | Ballester, J. (2015). La formación lectora y literaria. Barcelona: Graó. | es_ES |
dc.description.references | Ballester, J., & Ibarra, N. (2016). La educación lectora, literaria y el libro en la era digital. Revista chilena de literatura, (94), 147-171. doi:10.4067/s0718-22952016000300008 | es_ES |
dc.description.references | Beltrán, R. (2007). Rondalles populars valencianes: Antologia, catàleg i estudi dins la tradició del folklore universal. València: Publicacions Universitat de València. | es_ES |
dc.description.references | Caro Valverde, M. T. (2014). La educación literaria de los clásicos y su proyección interdisciplinaria para el aprendizaje basado en competencias. Educatio Siglo XXI, 32(3), 31. doi:10.6018/j/210961 | es_ES |
dc.description.references | Colomer, T. (1998). La formació del lector literari. Barcelona: Barcanova. | es_ES |
dc.description.references | Colomer, T. (2010). Introducción a la literatura infantil y juvenil. Madrid: Síntesis. | es_ES |
dc.description.references | Colomer, T. i MUNITA, F. (2013). La experiencia lectora de los alumnos de Magisterio: Nuevos desafíos para la formación docente. Lenguaje y Textos, 38, 37-44. | es_ES |
dc.description.references | Díaz-Plaja, A. i PRATS, M. (2013). Recordar, aprender, practicar: qué sabe y qué debe saber un futuro maestro, Lenguaje y Textos, 38, 19-28. | es_ES |
dc.description.references | Martines, V. (2003). Actualitzem els clàssics. Traducció, literatura romànica, i ensenyament dels clàssics valencians (la Queste del saint graal i el Tirant lo Blanch), dins V. Martines (ed.) Llengua, societat i ensenyament, Volum III (pp.5-37). Alacant: Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana. | es_ES |
dc.description.references | Mendoza, A. (2002). La renovación del canon escolar: la integración de la literatura infantil y juvenil en la formación literaria. En Hoyos Rgel, M.C. etal. (eds.) El reto de la lectura en el siglo XXI (pp. 21-38). Granada: Grupo Editorial Universitario. | es_ES |
dc.description.references | Navarro, R. (2013). La salvación de los clásicos. Las adaptaciones fieles al original, Quaderns de Filologia, 18, 63-75. | es_ES |
dc.description.references | Pernoud, R. (1977). Pour en finir avec le Moyen Age. París: Seuil. | es_ES |
dc.description.references | Sergi, G. (1998). L'idea di Medioevo. Roma: Donzelli Editore. | es_ES |
dc.description.references | Sotomayor, M. V. (2013). ¿Qué hacemos con los clásicos? Algunas reflexiones para los futuros docentes. Lenguaje y Textos, 38, 29-35. | es_ES |