Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Miralles Jori, Roger | es_ES |
dc.date.accessioned | 2017-09-14T07:13:23Z | |
dc.date.available | 2017-09-14T07:13:23Z | |
dc.date.issued | 2016-03-03 | |
dc.identifier.isbn | 9788490483732 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/87262 | |
dc.description.abstract | [EN] : The first objective of this paper is to understand the evolution of the idea of promenade in Le Corbusier’s critic. The paper follows how the idea has changed from the movement to the picturesque, to the cinematographic and finally to the idea of montage. The second objective is to understand that the idea of the unexpected for the spectator is key for the promenade. Then we try to understand where does the idea of the unexpected come in Le Corbusier’s formation with special interest in his formation in the nineteenth century critics. And how important to understand the idea of the unexpected is Ruskin’s Mornings in Florence, specially his description of the Spanish Chapel. This chapel will be case study for Le Corbusier and in his study he recognises the importance of the unexpected in architecture. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] Entender la evolución de la idea de la promenade en la crítica corbuseriana. Cómo la idea ha ido pasando de la idea del movimiento al pintoresquismo, a lo cinematográfico y finalmente a la idea de montaje. Leyendo Le Corbusier entender que lo mas relevante de la promenade es la idea de lo inesperado para el espectador. Entender de dónde viene esta idea de lo inesperado a través de la formación de Le Corbusier y, sobretodo, a partir de su formación en la crítica del S.XIX. Especialmente importante para entender la idea de lo inesperado es el libro de Mornings in Florence de Ruskin, en especial su descripción de la capilla de los españoles. Esta capilla también será objeto de estudio por Le Corbusier y, en ella, reconoce la importancia de lo inesperado en arquitectura. | es_ES |
dc.format.extent | 11 | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Editorial Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.relation.ispartof | LE CORBUSIER. 50 AÑOS DESPUÉS | es_ES |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) | es_ES |
dc.subject | architecture | es_ES |
dc.subject | le corbusier | es_ES |
dc.subject | modern movement | es_ES |
dc.title | FLC 4932. Lo inesperado en la obra de Le Corbusier. Consideraciones en torno al origen de la promenade | es_ES |
dc.type | Capítulo de libro | es_ES |
dc.type | Comunicación en congreso | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.4995/LC2015.2015.976 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Miralles Jori, R. (2016). FLC 4932. Lo inesperado en la obra de Le Corbusier. Consideraciones en torno al origen de la promenade. En LE CORBUSIER. 50 AÑOS DESPUÉS. Editorial Universitat Politècnica de València. 1474-1484. https://doi.org/10.4995/LC2015.2015.976 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | OCS | es_ES |
dc.relation.conferencename | LC2015 - Le Corbusier, 50 years later | es_ES |
dc.relation.conferencedate | November 18-20,2015 | es_ES |
dc.relation.conferenceplace | Valencia, Spain | es_ES |
dc.relation.publisherversion | http://ocs.editorial.upv.es/index.php/LC2015/LC2015/paper/view/976 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 1474 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 1484 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.relation.pasarela | OCS\976 | es_ES |