- -

Optimal Control for Automotive Powertrain Applications

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Optimal Control for Automotive Powertrain Applications

Show full item record

Reig Bernad, A. (2017). Optimal Control for Automotive Powertrain Applications [Tesis doctoral no publicada]. Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/Thesis/10251/90624

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/90624

Files in this item

Item Metadata

Title: Optimal Control for Automotive Powertrain Applications
Author: Reig Bernad, Alberto
Director(s): Plá Moreno, Benjamín
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Read date / Event date:
2017-09-28
Issued date:
Abstract:
Optimal Control (OC) is essentially a mathematical extremal problem. The procedure consists on the definition of a criterion to minimize (or maximize), some constraints that must be fulfilled and boundary conditions or ...[+]


El Control Óptimo (CO) es esencialmente un problema matemático de búsqueda de extremos, consistente en la definición de un criterio a minimizar (o maximizar), restricciones que deben satisfacerse y condiciones de contorno ...[+]


El Control Òptim (CO) és essencialment un problema matemàtic de cerca d'extrems, que consisteix en la definició d'un criteri a minimitzar (o maximitzar), restriccions que es deuen satisfer i condicions de contorn que afecten ...[+]
Subjects: optimal control , eco-driving , dynamic programming , Pontryagin minimum principle , nonlinear programming , direct methods , cruise control , optimization , internal combustion engine
Copyrigths: Reserva de todos los derechos
DOI: 10.4995/Thesis/10251/90624
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Type: Tesis doctoral

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record