Resumen:
|
[EN] Traditional development models are far from the reality of modern times and are limited to
new possibilities for change; therefore, technologies and their uses should be more flexible
processes leading to a proactive ...[+]
[EN] Traditional development models are far from the reality of modern times and are limited to
new possibilities for change; therefore, technologies and their uses should be more flexible
processes leading to a proactive environment that goes hand in hand with members of the
industry and their characteristics. The development of cultural and creative industries
[ICC] should arise in fertile environments where policies, specialized professionals, access
to technology, innovation, financing lines and the market are adequate.
Conscious companies in their environment and their evolution are able to adapt to new
scenarios, forms of production and new technologies to diversify their product lines and
make more efficient process control, waste of resources and sustainability. It is therefore
necessary to define the characteristics of a market vision and industry that is projected in
the future, and where the design develop, coordinate and manage design projects applied to
projects of cultural and creative character.
The natural step in the industry to flexible models where interconnection across networks,
communication between people and objects around us through the cloud, creates many
possibilities for productivity and innovation to improve the quality of products or services
and reduce spending resources and time; on the other hand, the consumer approach to the
creative process makes possible a personalized approach to solutions to specific problems
and greater satisfaction. The smaller companies can benefit from new business models
where interaction with other manufacturing or service sectors can generate a large
network of work adapted to segments and specific needs, then reconfigured and direct their
production to other segments and public if warranted the changing market.
[-]
[ES] Los modelos de desarrollo tradicionales distan de la realidad de los tiempos modernos y se
limitan ante nuevas posibilidades de cambio; por lo cual, las tecnologías y sus usos deben
flexibilizar los procesos dando ...[+]
[ES] Los modelos de desarrollo tradicionales distan de la realidad de los tiempos modernos y se
limitan ante nuevas posibilidades de cambio; por lo cual, las tecnologías y sus usos deben
flexibilizar los procesos dando paso a un entorno proactivo que va de la mano de los
integrantes del sector industrial y sus características. El desarrollo de las Industrias
Culturales y Creativas [ICC] debe surgir en entornos fértiles donde las políticas, los
profesionales especializados, el acceso a la tecnología, la innovación, las líneas de
financiamiento y el mercado sean adecuados.
Las empresas conscientes de su entorno y de su evolución son capaces de adaptarse a
nuevos escenarios, formas de producción y nuevas tecnologías para diversificar sus líneas
de productos y hacer un control más eficiente en los procesos, desperdicio de recursos y la
sustentabilidad. Por tanto, es necesario definir las características de una visión de
mercado e industria que se proyecte a futuro, y donde el diseño desarrolle, coordine y
gestione los proyectos de diseño aplicados a emprendimientos de carácter cultural y
creativo.
El paso natural de la industria a modelos flexibles donde la interconexión a través de
redes, la comunicación entre personas y los objetos que nos rodean a través de la nube,
genera muchas posibilidades en cuanto a productividad e innovación que mejoren la
calidad de los productos o servicios y reduzcan el gasto en recursos y tiempo; por otro
lado, el acercamiento del consumidor al proceso creativo viabiliza un enfoque
personalizado de soluciones a problemas puntuales y una mayor satisfacción. Las
empresas de menor tamaño pueden beneficiarse con los nuevos modelos de negocio, donde
la interacción con otros sectores manufactureros o de servicios puede generar una gran
red de trabajo adaptado a segmentos y necesidades específicas, para luego reconfigurase y
direccionar su producción a otros segmentos y públicos si así lo amerita el cambio
constante del mercado.
[-]
|