Resum La present tesi investiga la influència que ha exercit Ràdio Clàssica en la vida dels seus oients. Realitzada durant el període de temps comprés entre octubre de 2006 i juliol de 2010, s'emmarca dins del programa de doctorat del Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l'Art de la UPV. Està basada en la realització d'un estudi antropològic sobre la implicació vital que Ràdio Clàssica exercix en els seus radioients. Ha sigut selectiva i s'ha concretat en el relat de biografies de persones vinculades a l'escolta d'esta emissora. S'ha sustentat en la IBA —Investigació basada en les Arts— i en mètodes qualitatius que intenten apartar-se del cientifisme i les idees positivistes que ho sostenen, no per això resultant un treball sense lògica i veracitat. En esta investigació trobem noves formes de redactar autobiografies, nous marcs diferents dels que els estudis sobre investigació radiofònica ens tenen acostumats. La ràdio ha sigut estudiada, en molts dels casos, amb mètodes quantitatius basats en dades científics sobre les audiències. El nostre estudi proposa una investigación de plena actualita ton el principal objectiu s’apropoe d’una forma més humana a la recepció de la ràdio i s'allunye dels mètodes tradicionals d'investigació. Tractem de sostindre històries i no sols arreplegar-les. El lector deu veure's reflectit en eixes històries i per això el nostre mètode d'escriptura és evocador. El nostre principal objectiu s'ha concretat en el relat d'experiències viscudes a través de l'escolta de Ràdio Clàssica. El paper de l'investigador ha assumit un lloc de major rellevància. La nostra tesi incorpora la triada — investigador, investigat i lector— pròpia de les noves inquietuds en la investigació. En definitiva, podem dir que la tesi es recolza en els nous marcs d'investigació i en l'estudi del fenomen radiofònic des de l'escena de la recepció. PARAULES CLAU: Antropologia, autobiografia, autoetnografía, biografia radiofònica, entrevistes, IBA, investigació narrativa, mètodes qualitatius vs mètodes quantitatius, triada: investigador, investigat i lector.