RESUM Gravat i fonografia: Interrelacions creatives entre el so i la grfica mitjanant la simbiosi del gravat amb els suports d'enregistrament fonogrfic Partint d'una terminologia comuna derivada de la paraula gravar que hi ha entre els sistemes d'enregistrament de la fonografia i la del gravat en la grfica, s'han plantejat possibles interrelacions creatives basades en el principi que les dues utilitzen el buit gravat sobre un suport que facilite la reproducci. Amb el concepte Gravat s'ha abordat la grfica des d'una altra perspectiva, i amb a s'ha cercat estendre els lmits de la disciplina a diferents camps artstics com lՎs el camp sonor, a travs de la creaci de correspondncies entre la grfica i el so que reflexen com a resultat, a partir de les relacions conceptuals, un pont interdisciplinari d'ambdues parts com si foren una mateixa, per a crear una relaci simbitica que genere un producte intermedial. L'objectiu principal d'aquesta tesi s trobar una interrelaci que facilite la simbiosi entre el llenguatge sonor i de la grfica a travs de la investigaci terica, tenint com a fi realitzar un treball prctic, que tinga com a resultat diferents propostes creatives interdisciplinries que oferisquen el gravat en la seua aplicaci sobre els suports d'enregistrament fonogrfic, per a que el producte siga considerat, com a Grfica sonora. L'element metodolgic s'ha centrat en dos aspectes. D'una banda, fonamentaci terica de l'objecte d'estudi per mitj de les teories interdisciplinries d'autors com Basarab Nicolescu, Immanuel Wallerstein, Marcel Boistrot, Jurjo Torres Santom, C. W. Morris, per a desprs abordar la paraula Gravat i all que gira al voltant d'ella, a travs de diferents autors com Frege, Wittgenstein, Saussure, Schopenhauer i Heidegger. Daltra banda, s'ha servit metodolgicament de la definici de gravat i fonografia per amb els conceptes anteriors, arribar a un segon aspecte, interrelacionar la grfica i el so a travs de l'aplicaci prctica dels resultats derivats de la investigaci, tant mitjanant l'obra prpia, com d'altres afins al gravat o produdes en el context de l'art sonor, amb la finalitat de que serviren de base a una possible categoritzaci de Grfica sonora. Els resultats assolits en la present investigaci es troben tant en l'estudi teric interdisciplinari realitzat entre el gravat i la fonografia, poc estudiat en la seua relaci mtua, com en els experiments prctics que s'han traat a partir d'un eix transversal entre les dues disciplines; del fongraf en relaci amb la tcnica de la punta seca i aquesta al mateix temps amb l'enregistrament digital, en un cercle creatiu d'un dispositiu a un altre, on la prdua o transformaci de la informaci ha portat a reflexionar aspectes vinculats amb la memria que queden reflectits amb aquests mitjans. Finalment, amb aquesta tesi s'ha prets que quedaren demostrades les diferents possibilitats d'interrelacionar la grfica i el so a travs del buit gravat per a crear un hbrid que poguera ser denominat com a Grfica Sonora.