Resum La comptabilitat representa el nucli central del sistema d’informació empresarial i -per tant- resulta crítica per a la presa de decisions i el planejament estratègic de l’organització. Però, fruit de l’emergència de l’economia del coneixement, la comptabilitat ha patit una evident pèrdua de fiabilitat i de rellevància social. Les cooperatives de crèdit, com a organitzacions singulars dins del sistema bancari espanyol, compten amb actius intangibles d’especials característiques. Els valors cooperatius, l’estructura del seu capital social, les actituds del personal o la selecció i formació del personal proveeixen a les cooperatives de crèdit d’una configuració específica dels seus intangibles (la qual mereix una especial atenció). D’aquesta forma, els seus avantatges competitius intangibles podrien ser gestionats i aportar informació més rellevant per a la presa de decisions. Mitjançant metodologies qualitatives, aquesta tesi cerca la identificació de les singularitats del capital humà de les cooperatives de crèdit. Per això, s’ha partit del marc conceptual producte dels principals models existents de capital intel·lectual i de les directrius emeses per a la difusió d’aquesta informació. Així, a partir de la identificació, mesura i anàlisi dels intangibles de capital humà d’una cooperativa de crèdit, aquest treball pretén millorar –des d’una perspectiva financera- la comprensió del paper clau dels actius intangibles en el valor real d’una organització. Les singularitats del sector cooperatiu de crèdit mostren uns recursos humans potencialment més predisposats a adoptar una forta cultura d’empresa i a realitzar una major inversió en formació. Per l’altra banda, els principals dèficits de les cooperatives de crèdit vindrien derivats de les seues aptituds i de les seues menors capacitats, donat el seu menor nivell acadèmic i la seua menor inversió en formació. En conseqüència, aquesta investigació persegueix proporcionar referències reals i judicis d’experts que expliquen en com i perquè el capital intel·lectual -i sobre tot l’humà- és tan rellevant en el negoci bancari. Aquestes són les raons que justificarien perquè el capital humà mereix un paper fonamental dins de la informació financera (més enllà de la comptabilitat tradicional de bens materials).