RESUM L'estètica vestimentar contemporània de carrer de la ciutat de Salvador, Bahia, producte de creació plàstica, expressió d'identitat personal i agent socialitzador, el títol d'aquest estudi, analitza les articulacions que la cosmètica, en cuant part d'una estètica urbana, és capaç de promoure en la vida diària, mostrant la seua influència en la pràctica d 'una alteritat entre artista i públic, compresa i exercitada com 'un necessitat de compartir experiències capaces de promoure canvis positius en la vida col·lectiva'. L'enfocament principal es dirigeix cap a la participació de les expressions vestimentares de la actual ciutat de Salvador, integrant d'aquesta estètica urbana i agent clau en aquest procés interactiu i socialitzador. Per verificar-ho, examinamos aspectes (materials i simbòlics) de la cultura en qüestió presents en aquestes expressions, que juntament amb la seua originalitat i amb la força subjacent del ethos ''baiano'', serien assenyalats els responsables d' aquesta interacció. A més, la correspondència entre estètica i ètica establerta per l'acostament de l'artista-obra al públic (del carrer), és debatuda com una praxi eficaç en el desbloqueig dels canals perceptius i ruptura de conductes mecàniques (d'aquest públic) cristal·litzades pel temps, que comporta significatives transformacions en la vida social.