Resum de la tesi La present investigació estudia la rellevància que té la utilització dels Entorns Virtuals de Formació (EVF) sobre la docència “tradicional” universitària i analitza la mesura en què el seu ús permet la generació d'una sèrie d'avantatges, valor afegit i millores en l'exercici docent. Per això el present treball s'ha estructurat en dos parts. En la primera part de naturalesa teòrica es revisen les principals aportacions a l'estudi, tant de caràcter conceptual com de naturalesa operativa sobre els Entorns Virtuals de Formació, les variables antecedents més importants trobades que promouen el seu ús com són la formació tècnica del professorat en TIC, la capacitat del docent en la creació de continguts i les polítiques universitàries específiques per a l'ús de les TIC; i l'exercici docent en el rol del professor universitari. Posteriorment es crea un model teòric explicatiu de les relacions entre les dites variables antecedents i l'ús dels EVF i els EVF i l'exercici docent. Com a conseqüència de les relacions teòriques presents en el model, s'extrau un conjunt d'hipòtesis a contrastar en la segona part de la tesi, de naturalesa empírica, a partir del desenrotllament d'un instrument de mesura propi en forma de qüestionari electrònic. El dit qüestionari ha estat enviat als professors de les set universitats presencials de la Comunitat Valenciana obtenint finalment 763 respostes vàlides sobre les quals s'ha realitzat l'estudi estadístic per a contrastar les hipòtesis teòriques plantejades. Per a això s'han desenrotllat els models estructurals per a cada una de les hipòtesis i hem analitzant els resultats i l'ajust dels diferents models utilitzant el programari EQS 6.1.