Sanjuán Revert, Alba María(Universitat Politècnica de València, 2021-07-28)
[EN] This Project aims to carry out a commercial in Motion Graphics to adverti-
se the Babolat sports Brand, specifically the Babolat Pure Aero racquet model using experimental techniques with high aesthetic value. Specific ...
Martí-Testón, Ana; Muñoz García, Adolfo; Solanes Galbis, Juan Ernesto; Gracia Calandin, Luis Ignacio; Tornero Montserrat, Josep(MDPI AG, 2021-12)
[EN] In recent years, the use of technology in the museum context has changed radically. It has switched from the display of information to offering emotive, immersive, and rich experiences with heritage. Virtual interactive ...
González, Claudia; Solanes Galbis, Juan Ernesto; Muñoz García, Adolfo; Gracia Calandin, Luis Ignacio; Girbés-Juan, Vicent; Tornero Montserrat, Josep(Elsevier, 2021-04)
[EN] There are some industrial tasks that are still mainly performed manually by human workers due to their complexity, which is the case of surface treatment operations (such as sanding, deburring, finishing, grinding, ...
Llopis Manzano, Josep(Universitat Politècnica de València, 2016-03-14)
[EN] “Love without limits. Realization of a video essay of recognition of sexual
diversity (LGTBIQAP) “It is an audiovisual creation project whose main objectives
are: first, denouncing the current and global discrimination ...
Cabrera Méndez, Margarita(Universitat Politècnica de València, 2008-07-25)
El estudio tiene como objeto crear un análisis de trabajo que permita asentar los puntos clave en el dessarrollo de un proyecto de aplicación de las nuevas tecnologías de la información para la comercialización y difusión ...
Granell Sendra, Alejandro(Universitat Politècnica de València, 2022-01-04)
[ES] Los individuos con trastorno del espectro autista suelen tener dificultades en el reconocimiento y comprensión tanto de sus propias emociones como la de las personas que les rodean. Esto les supone una gran limitación ...
Fabra, Lidia; Solanes, J. Ernesto; Muñoz García, Adolfo; Martí Testón, Ana; Alabau, Alba; Gracia Calandin, Luis Ignacio(MDPI AG, 2024-03)
[EN] This study explores the utilization of Neural Radiance Fields (NeRFs), with a specific focus on the Instant NeRFs technique. The objective is to represent three-dimensional (3D) models within the context of the ...
García-Fernández, Alberto; Solanes, J. Ernesto; Muñoz García, Adolfo; Gracia Calandin, Luis Ignacio; Tornero Montserrat, Josep(MDPI AG, 2022-05)
[EN] Teleoperation of bimanual robots is being used to carry out complex tasks such as surgeries in medicine. Despite the technological advances, current interfaces are not natural to the users, who spend long periods of ...
Muñoz García, Adolfo; Martí Testón, Ana; Mahiques, Xavier; Gracia Calandin, Luis Ignacio; Solanes Galbis, Juan Ernesto; Tornero Montserrat, Josep(Elsevier, 2020-01)
[EN] This research develops a new mixed reality-based worker interface for industrial camera 3D positioning, which is intuitive and easy to manage, in order to enhance the worker safety, ergonomics and productivity. An ...
Escrich González, André(Universitat Politècnica de València, 2022-01-10)
[EN] Card Arena Online is a videogame development project focused on the online
interaction between two players through a client-server-based connection
The videogame is highly inspired in videogame such as Hearthstone, ...
Moya Andreu, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2016-10-10)
[ES] El objetivo de este TFG, consiste en la realización de una plataforma de tratamiento y
publicación de datos de partidas para un videojuego on-line desarrollado con Unity3D. En dicha
plataforma se recogerán los datos ...
Alcivar Bustos, Alison Pamela(Universitat Politècnica de València, 2023-07-18)
[ES] Diseño y desarrollo de unos créditos iniciales para Cuatri, una serie de comedia que gira en torno a cuatro estudiantes universitarios que comparten piso. Se usan técnicas de motion graphics en el programa Adobe After ...
Shliakhovchuk, Olena(Universitat Politècnica de València, 2019-11-12)
[ES] Los videojuegos modernos son complejos, diversos, inmersivos y muy extendidos, y su influencia en la sociedad y en las personas es muy profunda. Al principio, los videojuegos y sus impactos fueron demonizados, pero ...
Martínez Lacasa, Marc(Universitat Politècnica de València, 2020-07-30)
[ES] Creación y diseño artístico visual (concept art) con presentación Demo Reel para un proyecto de videojuego de ciencia ficción inspirado en "La Guerra de los Mundos", y en juegos como Inside de Playdead y películas ...
Mahiques Sifres, Xavier(Universitat Politècnica de València, 2017-12-20)
Augmented reality systems are increasingly present in different areas, included research and business. New augmented reality devices allow to transfer this technique to different applications of computing, where they offer ...
Shliakhovchuk, Olena; Muñoz García, Adolfo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-04-10)
[EN] There is a demand for tools facilitating intercultural, diversity and inclusion
(D&I) education. Video games are one of the most advanced new media
technologies, so it is only natural to suppose that they can offer ...
Ugeda Mas, Pascual(Universitat Politècnica de València, 2022-04-01)
[ES] En este proyecto se ha recogido todo el diseño de la identidad corporativa de una nueva marca llamada Miivo, situada en el sector de la movilidad sostenible. El proceso de creación de esta marca se divide en dos ramas ...
Preciado Sánchez, José Juan(Universitat Politècnica de València, 2015-07-31)
[ES] Este proyecto trata de proporcionar un mecanismo para la ejecución de actuaciones musicales compuesto por un director y diversos interpretes. Es un instrumento para la enseñanza musical de alumnos de la ESO.
Se ha ...
Robles Cepero, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2011-10-25)
El Audiovisual Interactivo no ha desarrollado su potencial en el campo del e-Learning. Esta tesis realiza
un estudio del estado del arte relacionado con el Audiovisual Interactivo y propone la realización de un
prototipo ...