Barrachina Civera, Xavier; Conejero Casares, José Alberto; García Félix, Vicenta Eloína(OmniaScience, 2011)
Purpose: We quantify the dedication of mentors and mentees in a double-mentor program for freshmen. We also analyze the fulfillment of the expectations of all the participants and the utility of each mentor during the ...
Raga Ferrer, Laura(Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] This work aims to offer a programming for the artistic education subject in the sixth grade of primary. In order to execute this task, it is necessary to analyse the deficiencies of the primary school activities and ...
Coll-Aliaga, Eloína; Anquela Julián, Ana Belén; Porres De La Haza, Maria Joaquina; Félix García, Eloína(Universidad de La Laguna - AIDU, 2021-01-29)
[EN] For more than two decades, the Universitat Politècnica de
València (UPV) has been working on the University Tutorial Action Plan
(PATU), focused on actions aimed at new students at the UPV. The
tutorial action is a ...
Vicerrectorado de estudiantes y emprendimiento; Cucala Avila, Claudia; García Félix, Vicenta Eloína; Alonso Díaz, Marina; Gómez Martín, María Esther(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-06-15)
Las personas con altas capacidades nacen con un potencial que, junto con un entorno favorable, les impulsa a desarrollar sus talentos específicos. Al mismo tiempo están vinculadas, con una sensibilidad especial, a problemas ...
Fernández March, Amparo; García Félix, Vicenta Eloína; García Carbonell, Amparo; Benlloch Dualde, José Vicente; Bonet Espinosa, Mª Pilar; Oliver Villarroya, Francisco Javier(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-10-24)
[EN] In this work we present the project of initiation to the Educational Research-Action (INED), within the pedagogical training program for university teachers organized by the Institute of Education Sciences (ICE), of ...
García Félix, Vicenta Eloína; Conejero Casares, José Alberto; Diez Ruano, José Luís(Universitat Politècnica de Valéncia, 2014-08-29)
[EN] Improve transition from secondary
education to university has always
been a challenge in academic guidance.
Freshmen face a new personal, social,
and academic context. Universities play a
fundamental role in the ...
[EN] As is well known, the design of university curricula is focused on the acquisition of skills. Transversal competences stand out, which are key and transferable throughout life. They include cognitive, metacognitive ...
Gargallo López, Bernardo; Morera Bertomeu, Isabel María; Iborra Chornet, Sara; Climent Olmedo, María José; Navalón Oltra, Sergio; García Félix, Vicenta Eloína(Universidad Internacional de La Rioja, 2014-12)
Se pretendía evaluar el impacto de metodología docente innovadora, centrada en el aprendizaje, sobre las estrategias de aprendizaje y el rendimiento de tres grupos de estudiantes de Química, de 1º curso de Ingeniería de ...
Gargallo lopez, Bernardo; Morera Bertomeu, Isabel María; García Félix, Vicenta Eloína(Universidad de Murcia, 2015-10)
[EN] Se pretendía evaluar el impacto de metodología centrada en el aprendizaje sobre las estrategias de aprendizaje y los enfoques de aprendiza-je de un grupo de alumnos de Química, de 1º curso de Ingeniería, de la Universitat ...
Alonso Díaz, Marina; García Félix, Vicenta Eloína; Gómez Martín, María Esther(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-12-22)
PIAE+ constituye una intervención educativa personalizada de acompañamiento, asesoramiento y apoyo en la adquisición y maduración de competencias y en la configuración del proyecto de vida, académico y profesional del ...
Gómez Martín, María Esther; Alonso Díaz, Marina; García Félix, Vicenta Eloína; Fernández March, Amparo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] The traditional role of the university teacher must adapt to the new demands of society to
serve a very dynamic and varied student. For this reason, universities must not only innovate
in their pedagogical models, ...
Canós-Darós, Lourdes; García Félix, Vicenta Eloína(EscuelaTécnica Superior de Ingeniería del Diseño. Universitat Politècnica de València, 2022-07-22)
[ES] El profesorado cuando se plantea diseñar actividades de enseñanza-aprendizaje debe
contemplar varios aspectos. Por una parte, ha de responder a los resultados de aprendizaje
para conseguir un aprendizaje significativo. ...
Rios, Jose G.; Garcia, Eloina; Marton Lluch, Isabel(IATED Academy, 2020-07-07)
[EN] Among the priorities of the Polytechnic University of Valencia¿s Education Science Institute (ICE in
Spanish) is the training of university teachers, in which one of the subjects covered is the development
and application ...
Moreno Navarro, María Salomé; Navarro Morcillo, Jesús; García Félix, Vicenta Eloína; Gil, Víctor Manuel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[Otros] The process in which our university studies have been adapted to European
Higher Education Area has favored the design of new degrees with an
enormous multidisciplinary character. Experience shown in this paper ...