The defection or churn of customers represents an important concern for any company and a central matter of interest in customer base analysis. An additional complication arises in non-contractual settings, where the ...
Villa M, Adriana; Carrión García, Andrés; San Matías Izquierdo, Susana(Research Center of Dependability and Quality Management, 2012-12)
[EN] Taguchi parameter design is a quality approach to design better products and processes, less sensitive to changes of
the environmental and productive conditions. Robustness against changes in factors affecting processes ...
[EN] Pre-control is a quality tool for quick set-up approvals, especially used in short-run processes. It is based on specifications instead of on the natural variability of the process and uses cumulative counts in order ...
Villa Murillo, Adriana(Universitat Politècnica de València, 2012-10-23)
En el entorno altamente competitivo en que hoy se mueven las empresas,
la calidad se ha convertido en la herramienta clave de supervivencia de
las mismas. Hoy en día es generalmente aceptado que esa calidad debe ser
conseguida ...
Giner Bosch, Vicent(Universitat Politècnica de València, 2015-01-26)
El precontrol es una herramienta para el control de la calidad que tiene
como objeto evaluar la aptitud de un proceso para producir piezas dentro
de unas especificaciones dadas. Es usada, entre otros contextos, en ...
González Vaquero, Beatriz(Universitat Politècnica de València, 2012-05-04)
Segmentación de clientes de una empresa de distribución comercial mediante las técnicas de k-medias, cluster bietapico y reglas de asociación. Utilizando datos de consumo y obteniendo como resultados perfiles diferenciados ...