Abboud, Rami(Universitat Politècnica de València, 2024-09-02)
[ES] La formación de hollín en los motores de inyección directa de gasolina se rige por complejas interacciones entre procesos físicos, que varían en función del modo de funcionamiento del motor. Con la aplicación de ...
López, J. Javier; Salvador Rubio, Francisco Javier; De La Garza De Leon, Oscar; Arregle, Jean Joseph Pierre(Elsevier, 2012-12)
Results when testing cavitating injection nozzles show a strong reduction in mass flow rate when cavitation appears (the flow is choked), while the momentum flux is reduced to a lesser extent, resulting in an increase in ...
Desantes Fernández, José Mª; Bermúdez, Vicente; López, J. Javier; López Pintor, Darío(Elsevier, 2016-09-01)
A new procedure to predict both high-temperature stage and cool flames ignition delays under transient
thermodynamic conditions has been developed in this paper. The results obtained have been compared
with those obtained ...
Desantes, J.M.; López, J. Javier; García-Oliver, José M; López-Pintor, Darío(Elsevier, 2017)
[EN] A phenomenological explanation about the autoignition propagation under HCCI conditions is developed in this paper. To do so, diffusive effects from the burned zones to the fresh mixture, pressure waves based effects ...
López, J. Javier; Novella Rosa, Ricardo; Gómez-Soriano, Josep; Martínez-Hernándiz, Pablo José; Rampanarivo, F.; Libert, C.; Dabiri, M.(Elsevier, 2021-03-01)
[EN] In view of the increasing restrictions for CO2 mitigation, the evaluation of alternative fuels to ensure sustainability of transportation is becoming increasingly important. Since some of these alternatives can be ...
Pastor Soriano, José Vicente; García Oliver, José María; López, J. Javier; Vera-Tudela-Fajardo, Walter Martin(Elsevier, 2016-01-01)
An experimental study on the ignition and combustion of diesel-type sprays using n-heptane, iso-octane and four intermediate blends is presented. The choice of components was done in order to represent the transition from ...
López, J. Javier; Molina, Santiago; García Martínez, Antonio; Valero-Marco, Jorge; Justet, F.(Elsevier, 2017)
[EN] The need to reduce the emissions coming from automobiles encourages the attempts to study different engine configurations and new combustion strategies. In this case, a two stroke engine able to operate in Controlled ...
Valero Marco, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2020-03-09)
[EN] Internal combustion engines are in a situation in which they must be cleaner and more efficient than they have ever been. This change is motivated by the global and continuous evolution of the emissions regulations ...
Gómez-Elegido Tenés, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2021-09-24)
[ES] En el presente trabajo se va a desarrollar una plataforma de simulación numérica que
permita evaluar el desempeño de un sistema de agua caliente sanitaria basado en un termo
eléctrico de 100L y 1500W, alimentado por ...
Valero Marco, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2017-01-02)
[EN] n the present paper, the use of a 2-stroke (2S) concept in an
automotive gasoline engine is evaluated. In a first stage, the engine
architecture chosen is discussed. Taking into account the
requirements in gas ...
López Ortiz, Jesús Mario(Universitat Politècnica de València, 2018-11-16)
[ES] Hoy en día, existe un grupo de países en vías de desarrollo que presenta un rápido crecimiento de producto interior bruto. Dichos países, además, cuentan con una elevada población. Esto resulta en la aparición de un ...
Llamazares López, Marcos(Universitat Politècnica de València, 2016-09-05)
[ES] Debido a la nueva legislación que regula las emisiones de óxidos de nitrógeno (NOx), el estudio de
nuevas formas de controlar y reducir dichas emisiones ha adquirido una mayor importancia.
El control de emisiones ...
Esteve Jaén, Gonzalo(Universitat Politècnica de València, 2024-03-20)
[ES] El consumo energético a nivel mundial aumenta cada año y lo va a seguir haciendo de forma exponencial.
Este ritmo tan acelerado junto a problemas como escasez o dificultad de obtención de materias primas unido al ...
Pastor Soriano, José Vicente; García Oliver, José María; López, J. Javier; Micó Reche, Carlos(Elsevier, 2016-09-01)
Light Absorption and Scattering technique (LAS) has been applied for the measurement of fuel vapour distribution
in diesel-type sprays. This technique is usually limited to fuels with relatively high absorptivity,
which ...
Valero Marco, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2020-12-14)
[ES] El objeto del proyecto será contribuir en la mejora y el desarrollo de un sistema de reducción de contaminantes en un motor de combustión interna alternativo.
El sistema a estudiar es un sistema llamado SCR (selective ...
Robles Solano, Juan José(Universitat Politècnica de València, 2016-07-21)
[ES] Los sistemas de inyección asistidos por aire (o de inyección neumática), consumen una determinada cantidad de aire para efectuar la inyección. Esa cantidad no es fácil de ser determinada experimentalmente. Se desea ...
Pavía Parra, Marc(Universitat Politècnica de València, 2015-05-05)
[ES] Los nuevos diseños de motores buscan como estrategia la combinación de propiedades de los combustibles Diesel y gasolina convencionales, por sus ventajas en cuanto a rendimiento y emisiones. El presente proyecto ...
Desantes Fernández, José Mª; López, J. Javier; Carreres Talens, Marcos; López-Pintor, Darío(Elsevier, 2016-11-15)
An experimental and theoretical study about the characterization of the discharge coefficient of diesel
injection nozzles under non-cavitating conditions is presented in this paper. A theoretical development
based on the ...
López, J. Javier; Salvador Rubio, Francisco Javier; De La Garza De Leon, Oscar; Arregle, Jean Joseph Pierre(SAGE Publications (UK and US), 2012)
A methodology to characterise the pressure losses in quasi-steady conditions (i.e. at
full needle lift) of common rail diesel injectors was developed. The aim was to quantify the
error when experimental results of nozzle ...