Torregrosa Huguet, Antonio José; Serrano Cruz, José Ramón; Arnau Martínez, Francisco José; Piqueras Cabrera, Pedro(Elsevier, 2011-01)
The use of particulate filters (DPF) in Diesel engines has become in recent years the standard technology for the control of soot aerosol emissions. Once emissions reduction through the management of filtration and ...
[EN] New regulation standards on engine pollutant emissions are widening the engine operating conditions subjected
to type approval tests as a way to prevent from the gap between regulated and real-driving emissions. In ...
Acedo Rodríguez, Luis; Piqueras, P.; Moraño Fernández, José Antonio(Elsevier, 2018)
[EN] In the last decades there have been an increasing interest in improving the accuracy of spacecraft navigation and trajectory data. In the course of this plan some anomalies have been found that cannot, in principle, ...
Diesel Costa, Bárbara(Universitat Politècnica de València, 2022-04-04)
[ES] El carácter cada vez más estricto de las normativas de emisiones ha provocado el desarrollo de motores de combustión más respetuosos con el medioambiente. La última normativa europea aplicada al sector del transporte ...
Piqueras, P.; Pla Moreno, Benjamín; Sanchis Pacheco, Enrique José; Nakaema-Aronis, André(American Society of Mechanical Engineers (ASME), 2021-10-15)
[EN] The incoming emission regulations for internal combustion engines are gradually introducing new pollutant species, which requires greater complexity of the exhaust gas aftertreatment systems concerning layout, control ...
[EN] Worldwide emission standards are now required to cover engine operation under extreme ambient conditions, which affect the raw emissions and the efficiency of the exhaust aftertreatment systems. These regulations also ...
Wall-flow particulate filters are in the present days a standard aftertreatment system widely used in diesel engines
to reduce particle emissions and meet emission regulations. This paper deals with the analysis of the ...
Bermúdez, Vicente; Serrano, J.R.; Piqueras, P.; García Afonso, Óscar(SAGE Publications (UK and US), 2013-08)
Diesel particulate filters are the most useful technology to reduce particulate matter from the exhaust gas of internal combustion engines. Although these devices have suffered an intense development in terms of the ...
Serrano Cruz, José Ramón; Climent, H.; Piqueras, P.; García Afonso, Óscar(Elsevier, 2013-04)
This paper presents a chemical species transport model to account for variable composition and gas properties along the flow path in internal combustion engines. The numerical solution to adapt the gas dynamic model to ...
[EN] Worldwide emission standards are extending their requirements to cover engine operation under extreme ambient conditions and fill the gap between the type-approval and real driving conditions. The new ambient boundaries ...
The pressure drop across DPFs directly affects the exhaust back-pressure and fuel economy of
compression ignition engines. Pressure drop is related to the soot trapped inside the DPF, increasing
exhaust back-pressure as ...
[EN] Forthcoming directives from European Commission will force homologation in altitude to approach standards to actual driving conditions in order to reduce the gap between regulated and real-life emissions. This work ...
Sánchez Moreno, Francisco(Universitat Politècnica de València, 2017-09-05)
[ES] En los ´ultimos a˜nos ha crecido la preocupaci´on por las emisiones contaminantes y su
efecto en el entorno y la salud p´ublica. Seg´un la Organizaci´on Mundial de la Salud las
emisiones de gases contaminantes es ...
Guirado Navarro, Ana(Universitat Politècnica de València, 2020-11-10)
[ES] El cumplimiento de las normativas de emisiones a nivel mundial exige que la industria de la
automoción se adapte a la reducción de la contaminación global. Por tanto, las investigaciones
de la industria están centradas ...
García Afonso, Óscar(Universitat Politècnica de València, 2012-05-31)
El presente documento resume los trabajos realizados durante el periodo de docencia del Master en Motores de Combustión Interna Alternativos en el ámbito del estudio de la ubicación alternativa del filtro de partículas a ...
Martínez Gil, Jesús(Universitat Politècnica de València, 2016-09-05)
[ES] La instalación del filtro de partículas en la línea de escape de un motor Diésel provoca un aumento de la contrapresión de escape, viéndose incrementada a medida que crece la acumulación de partículas. Este fenómeno ...
Blanco Hocasar, Ana(Universitat Politècnica de València, 2015-09-17)
En los motores de combustión interna alternativos el uso de sistemas de post-tratamiento de los gases de escape ha tomado importancia debido a las exigentes normativas de regulación de las emisiones contaminantes. En cuanto ...
Abellaneda Pividal, Celia(Universitat Politècnica de València, 2015-09-10)
Hoy en día el filtro de partículas Diesel está totalmente implantado en la línea de escape de los motores Diesel debido a la cada vez más estricta normativa de emisiones contaminantes. Aunque es cierto que con este elemento ...
Torregrosa Gómez, Ángel Ramón(Universitat Politècnica de València, 2012-12-10)
El objetivo de este proyecto es el desarrollo de la ubicación de un submodelo de filtro de partículas en el colector de escape para conseguir mejoras en las prestaciones de un motor Diesel de gran cilindrada de la marca ...