Sanchez Zugasti, Jaime(Universitat Politècnica de València, 2022-11-24)
[ES] Este trabajo fin de máster consiste en un estudio sobre la aplicación de las tecnologías de inteligencia artificial (IA) en el campo de la enseñanza de lenguas. Tras ahondar en las IA, este proyecto piloto pretende ...
[EN] In the field of French-Spanish legal translation, forensic reports have been largely
ignored as they are considered to be confidential documents with limited access.
However, they are of great interest to professionals ...
Navarro Jover, José Manuel; Olmo Cazevieille, Françoise Therese(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] In this study we will design teaching activities in two different subjects to
introduce some digital technologies (Twitter, on line quizzes and videos,
Whatsapp) and thus aid the teaching-learning process. Through ...
At the present time it is practically unthinkable to carry out a linguistic study without resorting to a corpus. In accordance with the type of study we wish to perform, we will compile a set of texts based on pre-established ...
Olmo Cazevieille, Françoise; Aubin, Sophie Maria Therese(GERFLINT, 2012)
[FR] Le cinquième numéro de la revue Synergies Espagne que nous avons
l’honneur et le plaisir de présenter est le fruit d’une succession
de collaborations institutionnelles, universitaires, scientifiques,
humaines. Nous ...
Olmo Cazevieille, Françoise(GERFLINT (Groupe d Études et de Recherches pour le Français Langue Internationale), 2017)
[FR] Cet article vise d¿abord, à décrire les textes scientifiques et techniques d¿un point de vue théorique en mettant en lumière leurs caractéristiques externes et à proposer ensuite, à partir de ces considérations, un ...
Navarro Jover, José Manuel; Olmo Cazevieille, Françoise(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] The aim of this study, in the context of the Polytechnic University of Valencia,
is to develop and assess two generic competences: comprehension and
assimilation, as well as teamwork and leadership, through virtual ...
Yu, Chen(Universitat Politècnica de València, 2024-07-31)
[ES] En el actual ecosistema mediático, en el que predomina la hiperconectividad y el acceso a los contenidos a través de dispositivos inteligentes, el pódcast ha adquirido una popularidad cada vez mayor. Se trata de ...
Olmo Cazevieille, Françoise(Serv. Publicaciones de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 2018)
[EN] Training students in terminology is indispensable to ensure that they can perform
specialized translation properly. Manuals are available (Monterde Rey, 2002; Aguilar
Cuevas, 2001, etc.) that offer teaching materials ...
Monreal Mengual, Llúcia; Atienza Boronat, Mª Julia; Badía Valiente, José David; Bautista, Inmaculada; Climent Olmedo, María José; Gómez Ángel, Brisa; Iborra Chornet, Sara; Labrador Piquer, María Josefa; Morera Bertomeu, Isabel María; Navarro Jover, José Manuel; Olmo Cazevieille, Françoise Therese; Ribes Greus, María Desamparados(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] The need to advance the planning, development and evaluation of skills has
led to the Grupo de Innovación e Investigación en Metodologías Activas
(GIIMA), to consider a project with the aim of developing a methodology ...
Este tercer volumen de la serie Estudios en lingüística aplicada, se divide en dos secciones que reflejan las principales líneas de investigación del Departamento de Lingüística Aplicada de la UPV, el análisis del discurso ...
Olmo Cazevieille, Françoise Therese; Carrió Pastor, Mª Luisa; Romero Forteza, Francesca; Periñán Pascual, José Carlos(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-10-26)
Como en los volumenes anteriores, este se divide en dos partes, el analisis del discurso y la enseñanza y aprendizaje de lenguas, principales ejes vertebradores de la linguistica aplicada. Recoge ...
Olmo Cazevieille, Françoise Therese; Carrió Pastor, Mª Luisa; Periñán Pascual, José Carlos; Romero Forteza, Francesca(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-01-19)
Este volumen cuenta con once capítulos que muestran los avances de la lingüística aplicada y de qué forma distintos investigadores plantean soluciones a diferentes cuestiones que nos surgen tanto en el ámbito del uso como ...
Lyu, Changkun(Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[ES] En este trabajo fin de máster (TFM) se desarrolla una propuesta basada en el uso de vídeos blogs o vlogs para la enseñanza-aprendizaje de la lengua china. El objetivo es presentar los vlogs como herramienta digital ...
Olmo Cazevieille, Françoise(Ediciones de la Universidad de Murcia, 2017)
[EN] Training terminology students to create
scientifc and technical text corpora requires:
frstly, that the teacher has a theoretical
knowledge of terminographical processes; and,
secondly, the ability to design a didactic ...
Tiliouine, Dina-Ines(Universitat Politècnica de València, 2024-07-31)
[ES] En el presente Trabajo de Fin de Máster (TFM) se investiga el impacto de la realidad virtual (RV) en la enseñanza-aprendizaje de la destreza oral. La RV se presenta como una tecnología innovadora que suscita un interés ...
Zheng, Mingfang(Universitat Politècnica de València, 2021-01-13)
[ES] El presente trabajo tiene como objetivo el desarrollo de una propuesta didáctica sobre formación para el empleo en el aprendizaje por proyectos que desemboque en un producto útil para la enseñanza-aprendizaje de Español ...
Olmo Cazevieille, Françoise(Universidad Complutense de Madrid, 2022)
[EN] This article presents the implementation of service-learning projects in a foreign language classroom. This methodology makes it possible to develop the pursued objectives: the acquisition of scientific and technical ...
[FR] L argumentation est une opération énonciative par laquelle un locuteur essaie d influencer son interlocuteur dans une décision, un point de vue, etc. Dans ce sens, elle suppose une interaction entre au moins deux ...