[EN] Low-latency and media sync are essential requirements to enable interactive multi-party services, such as Social TV. In this work, we present an open-source and customizable framework that allows measuring end-to-end ...
Montagut Climent, Mario Alberto(Universitat Politècnica de València, 2013-07-03)
[ES] Algunas aplicaciones multimedia emergentes, como la Televisión Social Interactiva
por Internet o los juegos en red multi-jugador, posibilitan la interacción y la compartición de
servicios entre distintos grupos de ...
Pérez Palazón, Pedro José(Universitat Politècnica de València, 2016-10-27)
El objetivo de este Trabajo Fin de Grado (TFG) es el de investigar en el campo de la Realidad Aumentada (RA)
y desarrollar una aplicación, basada en este tipo de tecnología, orientada a la gestión de servicios e
información ...
Luzón Álvarez, Clara(Universitat Politècnica de València, 2016-09-19)
Este Trabajo Fin de Grado (TFG) presenta el desarrollo de un juego de
paintball de realidad virtual, en el cual, el usuario puede competir, tanto contra la
máquina como, contra otros usuarios en un entorno virtual en red ...
Montagut Climent, Mario Alberto(Universitat Politècnica de València, 2015-03-31)
Nowadays, we are witnessing a transition from physical togetherness towards
networked togetherness around media content. Novel forms of shared media
experiences are gaining momentum, allowing geographically distributed ...
Boronat Segui, Fernando; Montagut Climent, Mario Alberto(Editorial Universitat Politècnica de València, 2013-04-16)
Este libro presenta la problemática del direccionamiento e interconexión de redes de datos, centrándose en la solución aportada por la pila de protocolos TCP/IP.
En primer lugar se aborda, de manera general, la problemática ...
Marfil Reguero, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2015-09-09)
In this work, an application for smart TV will be developped, including the reception and synchronized playout of hybrid content (obtained vía broadcast and broadband services) either in the same TV set top box or in the ...
Conejero Vila, Rafael(Universitat Politècnica de València, 2017-10-24)
Se presenta una aplicación diseñada para el control de ejercicios de fisioterapia
mediante el uso del dispositivo Kinect V2. Esta aplicación será utilizada por un
especialista de la fisioterapia y por los pacientes. Por ...
Belda Valls, Jordi(Universitat Politècnica de València, 2015-09-09)
Currently, novel forms of shared media experiences between remote users are gaining momentum.
Relevant examples are Social TV, synchronous e-learning and multiplayer online games. This work
presents the design, development ...
Boronat Segui, Fernando; Montagut Climent, Mario Alberto(Editorial Universitat Politècnica de València, 2012-03-09)
Este libro resalta la importancia de la capa de red dentro del modelo de interconexión de redes basado en capas. Tras repasar brevemente el modelo OSI basado en capas, el libro se centra en dicha capa.
Primero se presenta ...
[EN] Newer social multimedia applications, such as Social TV or networked multi-player games, enable independent groups (or clusters) of users to interact among themselves and share services within the context of simultaneous ...
Montagut Climent, Mario Alberto(Universitat Politècnica de València, 2012-01-30)
El objetivo de este Trabajo Final de Grado (TFG) era mejorar e implementar una solución
preliminar de Sincronización Multimedia Inter-Destinatario (IDMS), basada en el uso y extensión de los protocolos RTP/RTCP, en la ...
Boronat, Fernando; Marfil-Reguero, Daniel; Montagud, Mario; Pastor Castillo, Francisco Javier(Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2017)
[EN] The combination of broadcast and broadband
(hybrid) technologies for delivering TV related
media contents can bring fascinating opportunities. It is
motivated by the large amount and diversity of media contents,
together ...
[EN] Adaptive Media Playout (AMP) consists of smoothly and dynamically adjusting the media playout rate to recover from undesired (e.g., buffer overflow/underflow or out-of-sync) situations. The existing AMP solutions are ...
Boronat, Fernando; Montagud, Mario; Marfil-Reguero, Daniel; Luzón, Clara(Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2018)
[EN] The combination of broadcast and broadband ( hybrid) technologies for delivering TV related media contents is already a reality. It has been motivated by the large amount and diversity of media contents, together with ...
Marfil-Reguero, Daniel; Boronat, Fernando; Montagud, Mario; Sapena Piera, Almanzor(Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2019-12)
[EN] Inter-destination media synchronization (IDMS) is a key requirement to enable successful networked shared media experiences between remote users. This paper presents an adaptive, accurate and standard-compliant IDMS ...
Marfil Reguero, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2017-05-03)
The project includes the design, implementation and evaluation of an end-to-end hybrid consumption synchronized multimedia content (broadcast / broadband) related, for mono and multi-device platform environments. This ...
[ES] La innovación educativa es un proceso que se extiende más allá de un curso académico. En su desarrollo se distinguen las etapas de planificación, implementación, evaluación y realimentación, para identificar aspectos ...
Montagud, Mario; Boronat, Fernando(Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), 2011-08)
[EN] Inter-Destination Multimedia Synchronization (IDMS) is essential in most of the emerging social multimedia applications. In this paper we present a novel Adaptive Media Playout (AMP) scheme that aims to acquire an ...
Seguí Simó, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2015-07-21)
En los últimos años, se han desplegado multitud de servicios multimedia. Sin embargo, la distribución de
contenidos multimedia en las redes actuales todavía presenta muchos desafíos. Así pues, se requieren
aspectos ...