Dasí Romero, Paula(Universitat Politècnica de València, 2021-11-12)
[ES] DESCRIPCION
El camino del Palmar-Camarena es un camino que fue diseñado para ser un camino agrícola. Este ha ido asumiendo más tráfico a lo largo de los años y actualmente es la vía de unión más rápida entre el ...
Cervera Martínez, Guillem(Universitat Politècnica de València, 2020-04-30)
[ES] Dado el gran aumento del uso de la bicicleta como medio de transporte y también en su vertiente ocio-deportiva, las carreteras, en su nueva situación de mayor diversidad de usuarios, han sufrido un incremento de los ...
Camacho-Torregrosa, Francisco Javier; Llopis-Castelló, David; López-Maldonado, Griselda; García García, Alfredo(MDPI AG, 2021-01-27)
[EN] In Spain, a new challenge is emerging due to the increase of many recreational bicyclists on two-lane rural roads. These facilities have been mainly designed for motorized vehicles, so the coexistence of cyclists and ...
Camacho-Torregrosa, Francisco Javier; García García, Alfredo; Esplugues Belda, Enrique(Transportation Research Board, 2010)
[EN] Weather conditions affect traffic flow characteristics, including speed and capacity. Several studies have stated that rain, snow, wind speed, and visibility loss cause reductions in speed and capacity. Understanding ...
Llopis-Castelló, David; Camacho-Torregrosa, Francisco Javier; García García, Alfredo(Elsevier, 2019)
[EN] Highway vehicles driving on rural roads account for more than 50% of all CO2 emissions produced by the transportation sector in Europe. Although the policy measures to mitigate Greenhouse Gas emissions are increasing, ...
Dols Ruiz, Juan Francisco; Molina, Jaime; MOLL MONTANER, SARA; López-Maldonado, Griselda; Camacho-Torregrosa, Francisco Javier; García García, Alfredo(Universidad de Burgos, 2021-07-08)
[EN] The presence of cyclists on Spanish two-lane rural roads is common, so they have to interact with motor vehicles. Due to the speed differential and vulnerability of cyclists, overtaking is one of the most dangerous ...
Dols Ruiz, Juan Francisco; Molina, Jaime; MOLL MONTANER, SARA; López-Maldonado, Griselda; Camacho-Torregrosa, Francisco Javier; García García, Alfredo(Elsevier, 2021)
[EN] The presence of cyclists on Spanish two-lane rural roads is common, so they have to interact with motor vehicles.
Due to the speed differential and vulnerability of cyclists, overtaking is one of the most dangerous ...
Rambla Cerdà, Nerea(Universitat Politècnica de València, 2017-10-25)
[EN] Cycling in two-lane roads has increased creating a road safety problem that caused, in 2014, 54 deaths, a figure that does not decrease, unlike the drivers of motor vehicles. On inter-urban roads, the absence of ...
Pastor Monllor, Esther(Universitat Politècnica de València, 2017-10-25)
[EN] This TFM consists of studying cyclists' requests with the objective of analysing their interactions with motor vehicles and learning in what situations do those interactions derive in traffic conflict at intersections. ...
García García, Alfredo; Camacho Torregrosa, Francisco Javier; Díaz García, Jaime Sebastián(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-06-01)
[ES] Los trazados que presentan rectas de elevada longitud fomentan que los conductores circulen a mayores velocidades, pudiendo alcanzar sus velocidades deseadas en la parte central de las mismas. Como consecuencia de ...
Llopis Castelló, David; Camacho Torregrosa, Francisco Javier(Universitat Politècnica de València, 2021-04-27)
En este artículo se presentan distintos modelos globales de consistencia que permiten evaluar la seguridad vial de un segmento completo de carretera. Al mismo tiempo, algunos de ellos permiten estimar el número de accidentes ...
Llopis Castelló, David; Camacho Torregrosa, Francisco Javier(2021-05-03)
En este artículo se presentan distintos modelos locales de consistencia que permiten evaluar la seguridad vial de un elemento específico del trazado. De esta manera, el empleo de este tipo de modelos nos permitirá identificar ...
Ulpiano Cogollos, José Luis; Camacho Torregrosa, Francisco Javier; García García, Alfredo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-06-01)
[ES] Las curvas con un bajo ángulo de deflexión pueden ser un problema para la percepción por parte de los conductores. Para evitar este aspecto, las diferentes normativas establecen criterios de desarrollo o radios mínimos, ...
Ulpiano Cogollos, José Luis(Universitat Politècnica de València, 2021-01-17)
[ES] Esta Tesis Doctoral se centra en el estudio de las curvas de bajo ángulo de deflexión, las cuales son esenciales para el diseño geométrico, pero cuyos criterios de diseño difieren del resto y pueden producir mermas ...
Camacho Torregrosa, Francisco Javier; Marín Morales, Javier; Llopis Castelló, David; Pérez Zuriaga, Ana María; García García, Alfredo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-06-01)
[ES] Muy diversas investigaciones previas han mostrado cómo la percepción del riesgo afecta el comportamiento de los conductores. Muchas de ellas van dirigidas a observar la diferencia de percepción entre conductores ...
Paz García, Mónica Giuliana(Universitat Politècnica de València, 2019-11-12)
[EN] The Building Information Modelling (BIM) methodology represents an evolution in the way infrastructures are designed, built and maintained and implies a change beyond simply applying better-featured software. BIM ...
Marí Guaita, Carles(Universitat Politècnica de València, 2019-07-10)
[EN] BIM is a collaborative work methodology for management of the full life cycle of construction projects. Currently, it is in a higher development stage in buildings (vertical BIM) than in infrastructures (horizontal ...
Santos Casanova, Joel(Universitat Politècnica de València, 2021-10-27)
[ES] Building Information Modeling (BIM) es una metodología de trabajo colaborativa que documenta todo el ciclo de vida de una edificación o infraestructura, haciendo uso de
herramientas informáticas que son capaces de ...
Pérez Zuriaga, Ana María; Camacho Torregrosa, Francisco Javier; Campoy Ungria, Jose Manuel; García García, Alfredo(Institution of Engineering and Technology (IET), 2013-06)
Methodologies based on naturalistic observation provide the most accurate data for studying drivers' behaviour. This study presents a new methodology to obtain naturalistic data related to drivers' behaviour in a road ...
Moya Sala, Quim; García García, Alfredo; Camacho-Torregrosa, Francisco Javier; Campoy Ungria, Jose Manuel(Building Smart Spanish Chapter, 2017)
[EN] En la actualidad, los proyectos de infraestructuras de carreteras todavía se basan mayoritariamente en métodos
2D anticuados para el diseño, la comprobación y la transferencia de información, dejando en muchos casos ...