[EN] In wheel-rail contact mechanics, there coexist different models characterised by their ability to reproduce the real phenomenon and the time associated with computing the solution. In simulation of the vehicle dynamics, ...
[EN] In its different versions, the CONTACT method developed by Prof. Kalker is the primary reference in wheel-rail contact mechanics. Despite adopting simplifications associated with the elastic behaviour of the solids ...
[EN] The increase in computational capacity has considerably reduced the use of linear models for wheel/rail tangential contact, being currently replaced by theories that adopt non-linear formulations able to address the ...
Giner Navarro, Juan(Universitat Politècnica de València, 2017-11-07)
[EN] The aim of the present Thesis is to develop models for the study of very high-frequency phenomena associated with the coupling dynamics of a railway vehicle with the track. Through these models, this Thesis intends ...
[EN] This article presents a study of the backward bending mode of a simply supported rotating Rayleigh beam with internal damping. The study analyses the natural frequency behaviour of the backward mode according to the ...
Bracho, Gabriela; Pedrosa, Ana M.; Klyatskina, Elizaveta; Maheut, Julien; Bernal-Perez, Soledad; Giner-Navarro, Juan(Universitat Politècnica de València, 2023-04-04)
[EN] Universities play a key role in transforming society, which necessarily leads them to promote the Sustainable Development Goals (SDG) laid down in the UN s 2030 Agenda. The Escuela Técnica Superior de Ingeniería ...
Pedrosa, Ana M.; Diez, José-Luís; Klyatskina, Elizaveta; Bernal-Perez, Soledad; Bayón, Arnau; Giner Navarro, Juan; López Jiménez, Petra Amparo; Sancho, M.; Villanueva López, José Felipe; Ortiz Bas, Ángel(EscuelaTécnica Superior de Ingeniería del Diseño. Universitat Politècnica de València, 2022-07-22)
[ES] Las universidades juegan un papel notable en el alcance de los ODS de la Agenda 2030 de la
ONU. Con este ánimo, la Escuela Técnica Superior de Ingeniería Industrial de la Universitat
Politècnica de València trabaja ...
Martínez Colón de Carvajal, Diego(Universitat Politècnica de València, 2018-10-29)
[ES] El squeal en curva es un tipo de ruido ferroviario fuertemente tonal y molesto que se suele atribuir a
vibraciones autoexcitadas producidas cuando el vehículo negocia una curva de radio pequeño. Aún no
existe consenso ...
[EN] The international accreditation of the programmes for the masters' and bachelors' degrees offered at our university, together with the demands of the employers, have made it clear that the students' curricula should ...
[EN] Over the last few years there is a high interest in developing new curricular programmes of the European Higher Education Area that adapt their masters' and bachelors' degrees to the demands of the employers. The ...
Nadal, Enrique; Rupérez Moreno, María José; Giner Navarro, Juan; Rovira, Andres; Ródenas, Juan José; Martínez Casas, José; Pedrosa, Ana M.(IATED Academy, 2020-11-10)
[EN] In the framework of the European Higher Education area, university teaching has focused in recent years on adapting Master's and Bachelor's degrees to the demands of the professional sector. To do this, the training ...
Andrés Ruiz, Víctor Tomás(Universitat Politècnica de València, 2018-10-01)
[ES] En el presente proyecto se estudia el ruido radiado por una rueda ferroviaria debido al contacto entre ésta y el carril. Se proponen dos metodologías de cálculo de la potencia acústica, llevando a cabo su comparación.
El ...
Martín Pérez, Carlos(Universitat Politècnica de València, 2019-09-06)
[ES] El proyecto a desarrollar consiste en el diseño e implementación de un proyecto de mantenimiento electro-mecánico de una empresa de tornillos situada en la provincia de Valencia. Los fundamentos desarrollados en la ...
Robles Casas, José Manuel(Universitat Politècnica de València, 2022-09-16)
[ES] La tesis consiste en el estudio del uso de un amortiguador de masa para la supresión de oscilaciones en cargas suspendidas. Primeramente, se describirá en fenómeno vibratorio y de resonancia, además de una investigación ...
Giner Navarro, Juan; Martínez Casas, José; Denia, F. D.; Baeza González, Luis Miguel(John Wiley & Sons, 2020-09-30)
[EN] Railway interaction is characterised by the coupling between the train and the track introduced through the wheel/rail contact. The introduction of the flexibility in the wheelset and the track through the finite ...
Herrero Bosch, Pablo(Universitat Politècnica de València, 2021-07-07)
[ES] El contacto rueda/carril es un problema complejo, altamente no-lineal y cuyo carácter fuertemente no-estacionario se revela crucial en fenómenos de alta frecuencia en el ámbito ferroviario, como el desgaste ondulatorio ...
Romero Taroncher, Josep(Universitat Politècnica de València, 2019-10-07)
[ES] El chirrido en curva (conocido como curve squeal y referido así a partir de ahora) es un tipo de ruido ferroviario de alta frecuencia fuertemente tonal y molesto, motivo por el que se considera uno de los principales ...
Baeza González, Luis Miguel; Giner Navarro, Juan; Thompson, David J.; Monterde, Juan(Elsevier, 2019-06-09)
[EN]
In this paper three formulations based on an Eulerian approach are presented to obtain the dynamic response of an elastic solid of revolution, which rotates around its main axis at constant angular velocity. The ...
[EN] The international accreditation of the programmes for the masters¿ and bachelors¿ degrees offered at our university, together with the demands of the employers, have made it clear that the students¿ curricula should ...