Molina, Santiago; Salvador Rubio, Francisco Javier; Carreres Talens, Marcos; Jaramillo, D.(Elsevier, 2014-03)
In this paper a computational study was carried out in order to investigate the influence of the use of elliptical orifices on the inner nozzle flow and cavitation development. With this aim, a large number of injection ...
Payri, Raul; Salvador, Francisco Javier; Carreres, Marcos; Moreno-Montagud, C.(Elsevier, 2023-04)
[EN] Prefilming airblast atomization is becoming widely used in current aero engines. Fundamental studies on the actual annular configuration of airblast atomizers are difficult to realize. For this reason, researchers ...
Estrela Colomina, María Eugenia(Universitat Politècnica de València, 2020-09-25)
[ES] El trabajo se centrará en el diseño conceptual y la evaluación de actuaciones de configuraciones de aeronaves híbridas-eléctricas. Análisis convencionales de restricciones y misión se integrarán con un modelo de planta ...
Payri, Raul; Salvador, Francisco Javier; Carreres, Marcos; Moreno-Montagud, Carlos(2021-09-02)
[EN] Prefilming airblast atomizers are becoming widely used in state-of-the-art aero engines. The
planar configuration experimentally studied by the Karlsruhe Institute of Technology (KIT) has
been computationally ...
Salvador Rubio, Francisco Javier; Carreres Talens, Marcos; Jaramillo Císcar, David; Martínez López, Jorge(Elsevier, 2015-11-15)
A computational study to investigate the influence of the orifices inclination and the rounding radius at the orifice inlet (consequence of the hydro-erosive grinding process applied after the orifices machining) over the ...
Martínez Zapico, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2020-05-20)
[ES] El objetivo de este documento será analizar y describir los resultados de los diferentes modelos de turbulencia utilizados al tratar de abordar un cálculo aerodinámico, como puede ser el flujo del motor turbofan. En ...
Salvador, Francisco Javier; Carreres, Marcos; Quintero-Igeño, Pedro-Manuel; González-Montero, Lucas Antonio(Springer-Verlag, 2021-06)
[EN] Pipe flow is a well-documented case widely studied in both theoretical and practical applications. The present work aims at studying the influence of the Reynolds number on turbulent vortex distribution using Large ...
Fontestad Gómez, Sergio(Universitat Politècnica de València, 2017-07-27)
[ES] En el presente documento se recoge el trabajo realizado por Sergio Fontestad Gómez
como TFM del Máster de Ingeniería Aeronáutica por la Universidad Politécnica de
Valencia. El objetivo de este proyecto es el de ...
Figueroa Gómez, Jamer Junior(Universitat Politècnica de València, 2018-10-16)
[ES] En los sistemas de inyección common-rail de los motores de combustión interna
alternativos de encendido por compresión, la viscosidad del combustible es una propiedad
fundamental que afecta de una manera muy ...
Ponce Mora, Alberto(Universitat Politècnica de València, 2015-09-15)
En los sistemas de inyección de los motores de combustión interna alternativos actuales resulta útil conocer las propiedades del combustible antes de la inyección. La velocidad del sonido, la densidad y la viscosidad de ...
García-Cuevas González, Luis Miguel; Carreres Talens, Marcos; Tiseira Izaguirre, Andrés Omar; Navarro García, Roberto(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] The “Role-Playing” method has proved to be highly effective in the learning process, facilitating the understanding of theoretical contents and stimulating and motivating the students. In order to improve the student ...
García-Cuevas González, Luis Miguel; Carreres Talens, Marcos; Tiseira Izaguirre, Andrés Omar(Universitat Politècnica de València, 2018-07-03)
La estructura primaria de las aeronaves puede realizarse en una
gran variedad de modos distintos. De entre todos estos modos, hay cinco que
destacan por motivos históricos y por lo habitual de su uso. Este documento ...
Sendra Martín, Javier(Universitat Politècnica de València, 2019-05-08)
[ES] Diseño y calibración de un viscosímetro experimental para la caracterización de diferentes combustibles a lo largo de un rango determinado de temperaturas.
Hurtado Vinuesa, Borja(Universitat Politècnica de València, 2015-01-13)
Este proyecto se ha desarrollado durante el curso 2013-2014 dentro de la línea
de investigación de Inyección. La línea de Inyección fue creada como parte de la
línea de combustión en el año 1993, motivado por la creciente ...
[ES] El presente estudio pretende llegar a la mejora de conocimiento del
comportamiento de los inyectores del tipo Bosch CRI2.20.
Gran parte del proyecto está enfocado hacia la metodología usada para la
realización ...
García-Cuevas González, Luis Miguel; Carreres Talens, Marcos; Tiseira Izaguirre, Andrés Omar(Universitat Politècnica de València, 2018-07-03)
Calcular el equilibrio de momentos en una aeronave para poder
obtener sus actuaciones tanto estáticas como dinámicas puede llegar a ser una
tarea muy compleja. Afortunadamente, si el ángulo de ataque de las
distintas ...
Desantes Fernández, José Mª; López, J. Javier; Carreres Talens, Marcos; López-Pintor, Darío(Elsevier, 2016-11-15)
An experimental and theoretical study about the characterization of the discharge coefficient of diesel
injection nozzles under non-cavitating conditions is presented in this paper. A theoretical development
based on the ...
Salvador, Francisco Javier; Gimeno, Jaime; De La Morena, Joaquín; Carreres, Marcos(Springer-Verlag, 2018)
[EN] The geometry of certain parts of diesel injectors is key to the injection, atomization and fuel-air mixing phenomena. Small variations on the geometrical parameters may have a strong influence on the aforementioned ...
Salvador Rubio, Francisco Javier; Carreres Talens, Marcos; Jaramillo Císcar, David; Martínez López, Jorge(Elsevier, 2015-10)
A computational study focused on the inner nozzle flow and cavitation phenomena has been reported in this paper in order to investigate the two most common types of diesel injector nozzles at the present: microsac and valve ...