Gonzalez, Miguel Hernan(Universitat Politècnica de València, 2017-09-07)
[ES] Mediante este proyecto planteamos la resolución de un trabajo de ingeniería
cuyo objetivo es desarrollar una aplicación web, que utilizarán los estudiantes
de Educación Secundaria Obligatoria (ESO), para ejercitar ...
Labrador Piquer, María José(Universitat de Valencia, 2011)
El objetivo de este taller ha sido acercar a los asistentes al aprendizaje colaborativo a través de problemas en la enseñanza de ELE, para ello, partimos de unas nociones básicas de aprendizaje cooperativo/colaborativo y ...
Warburton Labrador, Susan(Universitat Politècnica de València, 2016-03-07)
[EN] SUMMARY
Content and Language Integrated Learning (CLIL) language teaching methodological approach stems from a shared effort to create a multilingual, equalitarian and integrated European Community. This thesis ...
López Navas, María Dolores(Universitat Politècnica de València, 2012-12-04)
En esta tesis se analizan aspectos relacionados con exámenes de segundas lenguas de alto impacto (high-stakes). A diferencia de estudios anteriores, se trata de un trabajo de investigación comparativo que toma como ...
Climent Olmedo, María José; Labrador Piquer, María Josefa; Morera Bertomeu, Isabel María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] One of the challenges facing higher education is to train professionals
capable of adapting to the continuous changes of the society. Training should
be directed towards the attainment of competences that include ...
Badenas Roig, Sonia Rut(Universitat Politècnica de València, 2015-12-21)
[EN] In all cultures from ancient times to the present, myths, legends, fables, parables, and short stories have been important communication instruments. Some have served in order to convey wisdom and knowledge, others ...
Barbasán Ortuño, Inmaculada Pilar(Universitat Politècnica de València, 2016-04-29)
[EN] Lexicon is essential in second language learning. Despite the importance for learners to master vocabulary, there is little research on the subject largely due to the difficulty and complexity of its systemization. ...
Monreal Mengual, Llúcia; Atienza Boronat, Mª Julia; Badía Valiente, José David; Bautista, Inmaculada; Climent Olmedo, María José; Gómez Ángel, Brisa; Iborra Chornet, Sara; Labrador Piquer, María Josefa; Morera Bertomeu, Isabel María; Navarro Jover, José Manuel; Olmo Cazevieille, Françoise Therese; Ribes Greus, María Desamparados(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] The need to advance the planning, development and evaluation of skills has
led to the Grupo de Innovación e Investigación en Metodologías Activas
(GIIMA), to consider a project with the aim of developing a methodology ...
Andreu Andrés, María Angeles; Labrador Piquer, María José(Universidad de Vigo, 2011)
[ES] Este estudio presenta los resultados de investigación obtenidos tras un curso de formación
de profesorado sobre metodologías activas e instrumentos de evaluación, con el ánimo de identificar las
inquietudes, la ...
Julián Enríquez, Javier(Universitat Politècnica de València, 2015-06-16)
[EN] This master thesis aims to integrate the literature and particularly the poetry in
the sapnish classroom as a foreign language, in the context of C1 and C2 levels,
according to the common european framework of ...
Labrador Piquer, María José; Andreu Andrés, María Angeles(Universidad de Murcia, 2014)
[EN] This research study briefly reviews the
origins of action-research in accordance
with the reflective practice of lecturers-researchers;
it sets out the difficulties found
in two groups of students who obtained
poor ...
An, Ni(Universitat Politècnica de València, 2014-09-09)
[EN] Through this research work is done on the integration of chat and skype in teaching Spanish as a foreign language in order to try to analyze the implementation of the chat and skype in the language classroom to develop ...
Olmo Cazevieille, Françoise; Labrador Piquer, María José(Editura ASE, 2019)
[EN] Project-Based Learning allows students to integrate the skills and knowledge acquired
during their training, as well as research skills as they will have to apply in their
professional future. In this work, we have ...
Labrador Piquer, María José; Olmo Cazevieille, Françoise(2015-05)
[ES] Este trabajo tiene como objetivo diseñar una propuesta didáctica para acercar a los estudiantes al mundo laboral, en concreto al ámbito de las entrevistas de empleo virtual. Tras haber revisado la literatura relacionada ...
Pozo Barriuso, María Jesús del(Universitat Politècnica de València, 2017-11-03)
Writing has been a witness and companion of humanity throughout history. Writing is a complex activity in learning any language and the key to acquiring knowledge in the educational field.
At present, most communication ...
Montero Fleta, Maria Begoña; Labrador Piquer, María José(TransEarl Co Ltd., 2012)
[ES] Las nuevas necesidades terminológicas que el avance de la ciencia requiere van enriqueciendo las lenguas con sus aportaciones. La nueva dimensión funcional, comunicativa e interdisciplinar del ESP (Inglés para fines ...
Morote Magán, Pascuala; Labrador Piquer, María José(Asociación de Escritores y Críticos Literarios, 2013-02)
[ES] La literatura oral es un acto de
libertad, de amistad, de sabiduría, de
solidaridad, de amor y de generosidad,
porque quien transmite cuentos o
leyendas, cantos, juegos, retahílas, posee
unos rasgos peculiares ...
López Ramos, María Pilar(Universitat Politècnica de València, 2014-09-30)
El PFC Patrimonio Cultural Inmaterial: búsqueda, tratamiento, recuperación y nuevas propuestas de Tradición Oral en la Comunidad Valenciana, realiza una revisión a la actual situación en la investigación y difusión de las ...
Olmo Cazevieille, Françoise; Labrador Piquer, María José(Universitat de València, 2015-12-22)
[EN] This work is focused on the advantages that information and communication technologies (ICT) offer for the creation of
collaborative and interactive activities for the practice and development of a foreign language. ...