Baviera-Puig, Amparo; MONTERO DE VICENTE, LUIS; Escribá-Pérez, Carmen; Buitrago Vera, Juan Manuel(Instituto Nacional de Investigacion y Tecnologia Agraria y Alimentaria, 2021)
[EN] Aim of study: Commercially, chicken meat has a similar positioning to turkey meat, as both are healthy and low-fat meats. For this reason, we proposed analysing consumer behaviour with respect to each of these meats ...
Montero de Vicente, Luis; Escribá-Pérez, Carmen; Baviera-Puig, Amparo; Buitrago Vera, Juan Manuel(Instituto Nacional de Investigacion y Tecnologia Agraria y Alimentaria, 2018)
[EN] In-depth knowledge of consumers' perceptions of value is considered a critical success factor in today¿s competitive market. There is very little information about the perception that consumers have of rabbit meat ...
Roig Tierno, Honorat(Universitat Politècnica de València, 2013-10-15)
Esta Tesis centra la atención en la aplicación que los SIG pueden tener en diferentes campos de la economía como las empresas minoristas o los centros tecnológicos intensivos en conocimiento.
Los SIG pueden definirse ...
Ferrer Aspas, Claudia(Universitat Politècnica de València, 2023-05-11)
[ES] Hoy en día cada vez es más importante la respuesta emocional del consumidor a la hora de estudiar sus preferencias en los alimentos. Aunque las diferencias entre ellos puedan ser mínimas siempre existe alguna que ...
Baviera Puig, Maria Amparo; Buitrago Vera, Juan Manuel; Rodríguez Barrio, José Enrique(Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial de la Universidad de Oviedo, 2012)
En la actualidad, la distribución comercial minorista se enfrenta a nuevos y crecientes retos. En estas empresas,
la localización del establecimiento es crucial en su planificación comercial. De hecho, una estrategia ...
López Molina, Martina(Universitat Politècnica de València, 2019-01-08)
[ES] Tradicionalmente, los parámetros de calidad de los frutos se centraban en el aspecto exterior de los mismos. Sin embargo, en la actualidad los consumidores demandan productos agrarios a los que exigen además de una ...
Escribá Pérez, Carmen; Baviera Puig, Maria Amparo; Buitrago Vera, Juan Manuel; Rivera Vilas, Luís Miguel; Roig Merino, Bernat; Ramón Fernández, Francisca; Sigalat Signes, Enrique; Pons Valverde, Jose Vicente(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] This contribution arises from a Educational Innovation and Improvement
Project at the Universitat Politècnica de València. It was implemented in the
second semester of academic year 2014/15. The project involves ...
[EN] Irrigation water use efficiency, the small size of the orchards, and part-time farmers are major issues for Spanish citriculture. How should irrigation water use efficiency be assessed? Does irrigation water use ...
[EN] Spain is the leading exporter of fresh citrus for consumption. In order to adapt to market needs, it is key to analyze the attributes that most influence each variety, the time of ripening and the color of the fruit. ...
Quintana Varela, Ana Marcela(Universitat Politècnica de València, 2021-10-13)
[ES] En la actualidad, las organizaciones necesitan contar con un plan de comunicación integral, que vaya alineado con su estrategia empresarial, de forma que se cubran las necesidades informativas de cada uno de sus ...
[EN] The retail distribution sector is facing a difficult time as the current
landscape is characterized by ever-increasing competition. In these conditions, the
search for an appropriate location strategy has the potential ...
MONTERO DE VICENTE, LUIS; Roig-Merino, Bernat; Buitrago Vera, Juan Manuel; Sigalat-Signes, Enrique(Emerald, 2019-11-21)
[EN] Purpose - The purpose of this paper is to describe fresh fruit consumers in Spain according to their food-related lifestyle (FRL).
Design/methodology/approach - A random stratified sample of 500 people, representative ...
Baviera Puig, Maria Amparo; Roig Tierno, Honorat; Buitrago Vera, Juan Manuel; Mas Verdú, Francisco(Taylor & Francis (Routledge): SSH Titles, 2012)
Advances in geographical information systems have contributed to location andmarketing
design strategies on the part of retailers. The techniques used in this field are based on
delimiting trade areas and spatial analysis. ...
Escribá Pérez, Carmen; Baviera-Puig, Amparo; Buitrago Vera, Juan Manuel; Montero De Vicente, Luis(Elsevier, 2017)
[EN] It is important to analyse the consumer profile of each type of meat to better adapt the marketing mix to each one. To this end, we examined the average consumption frequency of different types of meat based on two ...
Buitrago Vera, Juan Manuel; Escribá Pérez, Carmen; Baviera Puig, Maria Amparo; Montero-Vicente, L.(Universitat Politècnica de València, 2016-09-28)
[EN] Market segmentation divides the market into small groups of consumers who share similar characteristics. As all consumers within the same group have a common profile, marketing strategies can be adapted to target a ...
Escribá Pérez, Carmen; Baviera, Tomás; Baviera Puig, Maria Amparo; Buitrago Vera, Juan Manuel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The general aim of this research is to assess the “teamwork ability" in university students from a 180º approach. For this, we have obtained the selfassessment and coevaluation of this skill, using the CATME-BARS ...
Roig Tierno, Honorat(Universitat Politècnica de València, 2013-03-13)
[ES] La utilización conjunta de herramientas de geomarketing y métodos de decisión multicriterio constituyen una metodología de decisión objetiva para determinar y cuantificar el éxito de una futura apertura comercial.
Clemente-Ricolfe, José-Serafin; Buitrago Vera, Juan Manuel; Sendra Emper, Eva(Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), 2013-01)
El objetivo de este artículo es analizar el comportamiento del
mercado potencial de compradores de productos retro; para
ello, se realizó una revisión bibliográfica que permitió definir
los motivos de compra considerados ...
Manzoni Galiano, Alessandro(Universitat Politècnica de València, 2023-01-05)
[ES] Con la creciente preocupación por el cambio climático un uso de prácticas más respetuosas con el medio ambiente cada vez concierne a un mayor número de personas. Los vinos orgánicos son un segmento dentro del total ...