Tur Valiente, Manuel; García, E.; Baeza González, Luis Miguel; Fuenmayor Fernández, Francisco Javier(Elsevier, 2014-07-15)
In this paper we propose a method of finding the initial equilibrium configuration of cable structures discretized by finite elements applied to the shape-finding of the railway overhead system. Absolute
nodal coordinate ...
Martínez Casas, José; Di Gialleonardo, Egidio; Bruni, Stefano; Baeza González, Luis Miguel(Elsevier, 2014-09-01)
Train-track interaction has been extensively studied in the last 40 years at least, leading to modelling approaches that can deal satisfactorily with many dynamic problems arising at the wheel/rail interface. However, the ...
[EN] In wheel-rail contact mechanics, there coexist different models characterised by their ability to reproduce the real phenomenon and the time associated with computing the solution. In simulation of the vehicle dynamics, ...
[EN] In its different versions, the CONTACT method developed by Prof. Kalker is the primary reference in wheel-rail contact mechanics. Despite adopting simplifications associated with the elastic behaviour of the solids ...
Li, Hui; Thompson, David; Squicciarini, Giacomo; Liu, Xiaowan; Rissmann, Martin; Bouvet, Pascal; Denia, F. D.; Baeza González, Luis Miguel; Martin Jarillo, Julian; Moreno Garcia-Loygorri, Juan(Elsevier, 2021-08)
[EN] A framework is described for predicting the airborne noise inside railway vehicles which is applied to rolling noise sources. Statistical energy analysis (SEA) is used to predict the interior noise by subdividing the ...
[EN] The increase in computational capacity has considerably reduced the use of linear models for wheel/rail tangential contact, being currently replaced by theories that adopt non-linear formulations able to address the ...
Baeza González, Luis Miguel; Ouyang, Huajiang(Elsevier, 2011)
[EN] This article presents a technique for modelling the coupled dynamics of a railway vehicle and the track. The method is especially useful for simulating the dynamics of high speed trains running on nonlinear tracks. ...
[EN] Curve squeal is an intense tonal noise occurring when a rail vehicle negotiates a sharp curve. The phenomenon can be considered to be chaotic, with a widely differing likelihood of occurrence on different days or even ...
Denia, F. D.; Sánchez-Orgaz, Eva María; Martínez Casas, José; Carballeira, Javier; Baeza González, Luis Miguel(Universitat Politècnica de València, 2021-11-30)
[EN] The influence of multimodal incident sound fields on the acoustic behaviour of large aftertreatment devices (ATD) is analysed in detail. The mode matching method is applied to the compatibility conditions of the ...
Giner Navarro, Juan(Universitat Politècnica de València, 2017-11-07)
[EN] The aim of the present Thesis is to develop models for the study of very high-frequency phenomena associated with the coupling dynamics of a railway vehicle with the track. Through these models, this Thesis intends ...
Ferrairó Bañuls, Adrián(Universitat Politècnica de València, 2022-09-01)
[ES] Una de las medidas más importantes para la caracterización de la vía desde el punto de vista vibratorio, es la que conduce a la obtención del Track Decay Rate (TDR, también conocido como tasa de amortiguación de la ...
García-Andrés, Francesc Xavier; Denia, F. D.; Martínez Casas, José; Baeza González, Luis Miguel(International Center for Numerical Methods in Engineering (CIMNE), 2017-07-05)
[ES] El objetivo de este trabajo es el desarrollo de un modelo de radiación acústica para una rueda de tren a partir de su respuesta temporal, calculada con un modelo dinámico que considera la rotación y sus efectos ...
Martí Pellicer, Just Antoni(Universitat Politècnica de València, 2013-01-30)
[ES] El presente trabajo se enmarca en el proyecto de diseño y construcción de ejes
y semiejes dinamométricos ferroviarios para ensayos de homologación de
vehículos ferroviarios desarrollado en el Departamento de Ingeniería ...
Martín Torrero, Miguel(Universitat Politècnica de València, 2014-05-19)
[ES] Dentro del proceso de homologación de los vehículos ferroviarios, y con el fin de garantizar la
integridad estructural de los bogies, deben realizarse un conjunto de tests que se recogen en la
norma UNE-EN 13749. ...
Navarro Serrano, Alejandro Antonio(Universitat Politècnica de València, 2022-07-14)
[ES] Los programas de simulación de la dinámica de los vehículos ferroviarios incorporan modelos de contacto que permiten relacionar las variables cinemáticas asociadas al movimiento de la rueda, con las fuerzas transmitidas ...
Martínez Casas, José(Universitat Politècnica de València, 2011-11-23)
Se desarrolla una herramienta para el modelado de rotores flexibles. El método adopta una
formulación basada en coordenadas Eulerianas. El trabajo realizado mediante el uso de esta
metodología se ha centrado en la obtención ...
Jiménez Balbastre, Alba(Universitat Politècnica de València, 2023-10-17)
[ES] La medida de vibraciones es una práctica frecuente en ingeniería que tiene diversas aplicaciones, tales como la caracterización dinámica de una estructura, o la determinación del nivel vibratorio para ponderar el ...