Castelló Palacios, Amparo(Universitat Politècnica de València, 2021-02-22)
[ES] Por considerarse un periodo crucial dentro de la pintura de la escuela valenciana, es digno de una rigurosa investigación el estudio de la transición entre soportes pictóricos en el paso de la tabla al lienzo. La ...
[EN] The voltammetry of immobilized particles (VIMP) methodology was applied to discriminate the oil painting production of a series of seven painters/workshops that worked in Valencia (Spain) between ca. 1530 and ca. 1650. ...
Castelló Palacios, Amparo; Guerola Blay, Vicente; Pérez Marín, Eva; Domenech Carbo, Mª Teresa(Instituto Universitario de Restauración del Patrimonio de la UPV, 2015)
La investigación que se presenta en este artículo está relacionada con el estudio de los procedimientos, técnicas y materiales empleados en los soportes y preparaciones de la pintura valenciana desde principios del siglo
XVI ...
Querol Cordero, José Rubén(Universitat Politècnica de València, 2016-11-18)
[EN] Through the discovery of a painting of origin and unknown author, we are presented the
possibility of carrying out the study of the work and the attribution of a possible author. Through
the combination ...
Castelló Palacios, Amparo(Universitat Politècnica de València, 2013-01-09)
[ES] Cuando nos encontramos ante una pintura inédita y sin firmar, existe la necesidad innata de atribuirla a
un autor. Aunque hoy en día, dada la inmensidad de copias realizadas esta tarea conlleva ciertas
dificultades, ...
Castelló Palacios, Amparo; Guerola Blay, Vicente; Pérez Marín, Eva; Domenech Carbo, Mª Teresa(Instituto Universitario de Restauración del Patrimonio de la UPV, 2017)
El presente estudio pretende poner de manifiesto la manera de trabajar del pintor valenciano Vicente Requena (1556-h.1605) tomando como ejemplo una obra inédita de su producción, concretamente una tabla con la representación ...
Castellet González, Alba(Universitat Politècnica de València, 2017-10-16)
[EN]
Through the present investigation the study of an unpublished work and its possible attribution to the corpus of the painter Cristóbal Llorens, outstanding painter of the workshop of Joan de Joanes is approached. The ...
[EN] The aim of this study was to confirm the use of an admixture of natural earth and a second unusual Al-rich red pigment in the imprimaturs of paintings that date back to 1600-1660, painted by some of the most outstanding ...