MILLER, RONAN(Universitat Politècnica de València, 2014-11-26)
[EN] The current study investigates levels of anxiety of people who stammer in foreign language learning. The study uses quantitative analysis of responses to an online survey, to test five hypotheses. Findings suggest ...
Angelini, María Laura; García Carbonell, Amparo(Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura, 2014-03-15)
Uno de los grandes retos que afrontan los docentes universitarios que imparten lenguas extranjeras es proveer de las herramientas y la práctica necesarias para que los alumnos alcancen no solo la tan demandada competencia ...
Norova, Nasiba(Universitat Politècnica de València, 2014-11-21)
[EN] The purpose of the study was to measure inter-rater agreement in assessing oral English proficiency in a simulation and gaming context using Common European Framework criteria. Results showed low agreement, which leads ...
Mac Donald, Penny; García Carbonell, Amparo; Carot Sierra, José Miguel(University of Hawai‘i, 2013-06)
[EN] This study focuses on the computer-aided analysis of interlanguage errors made by the
participants in the telematic simulation IDEELS (Intercultural Dynamics in European
Education through on-Line Simulation). The ...
Andreu Andrés, María Angeles; González-Ladrón-de-Guevara, Fernando; García Carbonell, Amparo; Watts Hooge, Frances Irene(Omnia Publisher SL, 2018)
[EN] Purpose: Innovation competences are expected both in businesses and in higher education. Software organizations, in particular, require engineers that collaborate to deliver better services and products. Staff recruitment ...
Aznar Más, Lourdes; Montero Fleta, Maria Begoña; Pérez Peñalver, María José; Watts Hooge, Frances Irene; García Carbonell, Amparo; Marín García, Juan Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] This paper reports on a project which emerged from the success of the
European Project INCODE (Innovation Competencies Development), where
the UPV Innovation Team EICE IEMA (Innovación en la Evaluación para la
Mejora ...
Pérez Sabater, Carmen; Varhelahti, Mervi; Montero Fleta, Maria Begoña; García Carbonell, Amparo; Mac Donald Lightbound, Penélope(Elsevier: Creative Commons Attribution Non-Commercial No-Derivatives License, 2015)
This article presents CoMoViWo, an ongoing European project that aims at modernizing education at Higher Education
Institutions (HEIs), vocational institutions and enterprises in order to meet the needs of virtual and ...
Aznar Más, Lourdes(Universitat Politècnica de València, 2016-03-07)
[EN] Peer Learning in English Language for Specific Purposes
The present study, inspired by the trends in Action Research and Constructive Alignment, originated from previous reflections on effective methodology most ...
Angelini, Laura; García-Carbonell, Amparo; Martínez Alzamora, María Nieves(Universitat Politècnica de València, 2015-08-28)
[ES] El presente trabajo nace de la inquietud por aportar innovación metodológica a la enseñanza del inglés como lengua extranjera y favorecer al óptimo desarrollo de la producción oral. Este trabajo plantea un estudio ...
Angelini, María Laura; García Carbonell, Amparo; Martínez Alzamora, Mª Nieves(Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI), 2015-12-30)
El presente trabajo recoge los resultados de un estudio cuantitativo discreto a través
de correlaciones entre variables y sub-variables de un cuestionario de aptitudes para
determinar el impacto que tiene la simulación ...
Angelini, María Laura; García Carbonell, Amparo; Martínez Alzamora, Mª Nieves(Revista Electronica de Investigacin Educativa, 2017)
[ES] El artículo trabajo presenta un estudio cuantitativo discreto mediante un estudio de correlación entre la simulación telemática y el progreso en destrezas lingüísticas en inglés. Persigue dos objetivos: comprobar si ...
Pérez-Sabater, Carmen; Montero Fleta, Maria Begoña; Varhelahti, Mervi; Mac Donald, Penny; García Carbonell, Amparo; Conchado Peiró, Andrea(2017)
[EN] Emerging communication practices in digitally mediated professional settings have changed the paradigm of current workforce requirements. This paper presents the results of a survey on the way people communicate ...
Fernández March, Amparo; García Félix, Vicenta Eloína; García Carbonell, Amparo; Benlloch Dualde, José Vicente; Bonet Espinosa, Mª Pilar; Oliver Villarroya, Francisco Javier(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-10-24)
[EN] In this work we present the project of initiation to the Educational Research-Action (INED), within the pedagogical training program for university teachers organized by the Institute of Education Sciences (ICE), of ...
García Carbonell, Amparo; Watts Hooge, Frances Irene(Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI), 2012-07-15)
Este artículo persigue investigar la efectividad de la simulación telemática como estrategia en el aprendizaje del inglés como lengua extranjera en un contexto multidisciplinar. El estudio presenta un diseño experimental ...
Edo Agustín, Esther(Universitat Politècnica de València, 2021-12-23)
[ES] La presente tesis doctoral parte de la pregunta de investigación ¿es la Gamificación una metodología eficaz para el aprendizaje de historia de la educación española en la formación universitaria de futuros docentes? ...
Angelini, María Laura(Universitat Politècnica de València, 2012-06-08)
Este trabajo de investigación parte de la pregunta de investigación ¿es la simulación telemática una metodología eficaz para el aprendizaje de las destrezas de producción en lengua inglesa? En consecuencia se plantea el ...
DOS SANTOS NETO, MARÍA MANUELA(Universitat Politècnica de València, 2015-03-30)
Esta tesis surge de las siguientes preguntas de investigación:
¿Es la simulación una herramienta válida para evaluar la expresión oral en portugués como lengua extranjera?
¿Son los criterios analíticos válidos para evaluar ...
García Carbonell, Amparo; Mac Donald, Penny; Montero Fleta, Maria Begoña; Pérez-Sabater, Carmen(Elsevier, 2015-12)
The market economy, which is the driving force behind recent changes in the working dynamics of businesses and institutions, is compelling stakeholders in education to facilitate the acquisition of communicative competency ...