Salvador, Francisco Javier; Carreres, Marcos; De La Morena, Joaquín; Martínez-Miracle-Muñoz, Enrique Carlos(Elsevier, 2018)
[EN] This paper conducts an investigation on the temperature variations experienced by the fuel when it expands through the calibrated orifices of a commercial diesel injector. Experimental results of the temperature change ...
Salvador, Francisco Javier; Pastor Enguídanos, José Manuel; De La Morena, Joaquín; Martínez-Miracle-Muñoz, Enrique Carlos(Elsevier, 2020-08)
[EN] The present work analyses the effect of the eccentricity of diesel nozzle orifices over the spray behaviour by means of CFD simulations. Several orifice geometries with varying horizontal eccentricity (from 0.50 to ...
Martínez-Miracle Muñoz, Enrique Carlos(Universitat Politècnica de València, 2019-10-29)
[ES] En los motores de combustión interna, el sistema de inyección representa una parte fundamental de la generación, tanto de la potencia y eficiencia energética, como en las emisiones contaminantes resultantes. Los ...
Martínez-Miracle Muñoz, Enrique Carlos(Universitat Politècnica de València, 2024-03-21)
[ES] El empuje actual de las normativas de emisiones y una conciencia social cada
vez más crítica en este aspecto, ha llevado a la industria automotriz a elevar
sus estándares en eficiencia a cimas nunca antes vistas. ...
Salvador, Francisco Javier; Pastor Enguídanos, José Manuel; Gómez-Soriano, Josep; Martínez-Miracle-Muñoz, Enrique Carlos(Elsevier, 2023-08-15)
[EN] In this paper, a computational study on the differences between a convergent and a constant section elliptical nozzle is performed. Coupled internal-external flow simulations were carried out by means of a sigma -Y ...