Valero Marco, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2020-03-09)
[EN] Internal combustion engines are in a situation in which they must be cleaner and more efficient than they have ever been. This change is motivated by the global and continuous evolution of the emissions regulations ...
Valero Marco, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2017-01-02)
[EN] n the present paper, the use of a 2-stroke (2S) concept in an
automotive gasoline engine is evaluated. In a first stage, the engine
architecture chosen is discussed. Taking into account the
requirements in gas ...
Valero Marco, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2020-12-14)
[ES] El objeto del proyecto será contribuir en la mejora y el desarrollo de un sistema de reducción de contaminantes en un motor de combustión interna alternativo.
El sistema a estudiar es un sistema llamado SCR (selective ...
Robles Solano, Juan José(Universitat Politècnica de València, 2016-07-21)
[ES] Los sistemas de inyección asistidos por aire (o de inyección neumática), consumen una determinada cantidad de aire para efectuar la inyección. Esa cantidad no es fácil de ser determinada experimentalmente. Se desea ...
[EN] The combustion diagnostics and subsequent analysis are standardized tools based on the estimation of the heat release law (HRL). From this estimation, the different combustion parameters can be obtained: combustion ...
Bocos Valero, José María(Universitat Politècnica de València, 2017-09-05)
El desarrollo de los motores de combustión interna alternativos ha sufrido grandes y
novedosos avances tecnológicos, motivados en gran parte por la necesidad de los fabricantes
de cumplir las normativas anticontaminación ...
Pérez Pérez, Juan Carlos(Universitat Politècnica de València, 2016-12-27)
[ES] En determinadas condiciones de operación los motores de 2T de gasolina operan con autoencendido de la mezcla, lo cual hace perder el control tradicional a través de la bujía. En esos casos es preciso conocer cuándo ...
[EN] The approach of this research is to enlarge the knowledge about the methodologies to increase the maximum achievable load degree in the context of gasoline CAI engines. This work is the continuation of a previous work ...