Galstyan-Sargsyan, Ruzana; Polyakova, Oksana(Föreningen Tidskriften Moderna språk, 2023)
[EN] This paper demonstrates the relevance of delexical nouns (way, end, case and point) based on corpus findings, course book analyses and classroom experiments. To this end, first, delexical noun functions and frequencies ...
Polyakova, Oksana; Mclucas, Yvonne Marie(Tirant lo Blanch, 2020)
[EN] The past two decades have seen a number of changes in tertiary education in Europe: the Bologna reform, internationalisation and the implementation of English as the principal language in the field of academics. As a ...
[EN] The commitment of European and non-European countries for the convergence of educational standards happened decades ago. In the beginning, in 1999 (Bologna Declaration) Spain became an integral part of the Bologna ...
Polyakova Nesterenko, Oksana(Universitat Politècnica de València, 2012-05-28)
Este trabajo ofrece soluciones a un vacío terminológico bilingüe detectado en el ámbito de la documentación de la gestión universitaria. El objetivo principal de nuestro proyecto es proponer una serie de recursos generando ...
Polyakova, Oksana; Candel-Mora, Miguel Ángel(Societat Catalana de Terminologia (filial de l'Institut d'Estudis Catalans), 2018)
[EN] The gradual incorporation of Spain (1999) and Russia (2003)
in the Bologna Process has revealed the need to study the common
specialized vocabulary. The methodology followed in this work
combines terminological analysis ...
Polyakova, Oksana; Candel-Mora, Miguel Ángel(Comares, 2014)
[ES] La integración de la Federación Rusa en el Espacio Europeo de Educación Superior conlleva la necesidad de incorporar una nueva forma de organización universitaria en la que se puede observar una elevada proporción de ...
Polyakova, Oksana; Candel-Mora, Miguel Ángel(Universidad de Granada, 2019-11-12)
[ES] Los sistemas universitarios de la Unión Europea y algunas naciones no pertenecientes a
la UE, aunque alineados en teoría, no se han considerado homogéneos hasta el siglo XXI.
La cooperación europea tiene un mercado ...
Polyakova, Oksana; Candel-Mora, Miguel Ángel(Centro Virtual Cervantes, 2016)
[ES] El Espacio Europeo de Educación Superior pretende homogeneizar la enseñanza superior y cumplir los objetivos de promover una formación equivalente y reconocible y ofrecer posibilidades de movilidad educativa y laboral. ...
[EN] Background. The growing importance of international cooperation among universities
have increased the number of joint training projects. Common Bologna principles followed by Russian and Spanish tertiary institutions ...
Polyakova, Oksana; Galstyan-Sargsyan, Ruzan(Universitat Jaume I, 2019-12-17)
[EN] As labour markets continue to change rapidly, the learning environments continue to be unchallenged in
the provision of new professionals across the world. This change has compelled the need for students to
attain ...
[ES] La necesidad de desarrollar habilidades transversales en los grados universitarios
está aumentando drasticamente. Además de las habilidades técnicas y el conocimiento
académico, los estudiantes universitarios, en ...
Budykina, Vera G.; Polyakova, Oksana(Chelyabinskii Gosudarstvennyi Universitet, 2023)
[EN] The article highlights the advancements of corpus linguistics that have contributed to the development of data-driven learning, computer-assisted L2 learning, translation studies, ways of knowledge assessment, among ...
[EN] In contemporary society, the mass media plays a pivotal role in shaping public perceptions, particularly in the dissemination of information following significant natural disasters. This manuscript proposes to scrutinise ...
Polyakova, Oksana(Instytut Informatsiinykh Tekhnolohii i Zasobiv Navchannya, 2023-09-30)
[EN] Enhancing technical education by connecting sustainable development goals within the English for Specific Purposes framework requires motivating the professional advancement of students. Therefore, choosing an engaging ...
Polyakova, Oksana; De Ros Cócera, Lucía(Moscow State University of Psychology and Education, 2022)
[EN] This paper analyses how new learning approaches based on gamification can be used for professional growth in teacher training seminars. To address this matter, we designed and implemented a Breakout Edu competition - ...
Polyakova, Oksana; Juliá Sanchis, Ernesto; Galstyan-Sargsyan, Ruzana(Universidade Estadual Paulista Julio De Mesquita Filho, 2023-11-28)
[ES] Este trabajo aborda la importancia del desarrollo de capacidades y la preparación
para la Industria 4.0. en la educación técnica superior, donde los enfoques de aprendizaje
sostenible comienzan a adquirir relevancia. ...
[EN] In the past few years, considerable research efforts have been directed towards establishing collaborative and professional development settings, witresearch potential. While numerous studies have contributed to ...
De Ros Cócera, Lucía; Polyakova, Oksana(UCOPress Editorial Universidad de Córdoba, 2022-03-07)
[ES] En este trabajo mostramos y analizamos una metodología innovadora y motivadora aplicada en el proceso
de enseñanza-aprendizaje de segundas lenguas, Escape Room Educativo. Llevamos a cabo una muestra
de profesores que ...
Polyakova Nesterenko, Oksana(Universitat Politècnica de València, 2013-12-16)
La presente investigación se ha centrado en el estudio de las peculiaridades de la terminología en el entorno académico del Espacio Europeo de Enseñanza Superior en ruso y en español. El Proceso de Bolonia ha cobrado un ...