Gallart-Palau, Cesar; Ferrando Palomares, Irene; García-Raffi, L. M.(Sociedad Canaria "Isaac Newton" de Profesores de Matematicas, 2015-03)
[ES] Según diversos autores, las actividades dirigidas al desarrollo conjunto de las
competencias matemáticas deben relacionarse con la realidad y los procesos de
modelización matemática. El objetivo del presente trabajo ...
Ferrando Palomares, Irene; Albarracín, Lluis; Gallart-Palau, Cesar; García-Raffi, L. M.; Gorgorió, Nuria(Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita, 2017-04)
[EN] In this paper, we present an analysis of written productions of 16 year-old students while solving Estimation Problems involving Big Numbers (EPiBN). This kind of problems is a particular type of Fermi problems and ...
Gallart Palau, Cèsar; Ferrando Palomares, Irene; García-Raffi, L. M.(Universitat Politècnica de València, 2017-08-01)
[EN] n this paper we present a comparative analysis of the resolution process of three modeling tasks per-formed by secondary education students (13-14 years), designed from three di erent points of view: ...
[EN] the introduction of modeling in the secondary level
demands the reconsideration about the teaching
methodology that promotes and stimulates this
activity in classroom. In this paper we present a
classroom experience ...
Mata Codes, Paz; Gallart Palau, César(Universitat Politècnica de València, 2020-07-31)
[ES] Ante la mayor demanda de actividades que conecten las matemáticas con el mundo real, el curso de formación para el profesorado, “Setmana de la modelització”, nace con el objetivo de dotar a los profesores de secundaria ...
Calabuig, J. M.; Ferrando Palomares, Irene; Gallart-Palau, Cesar; García-Raffi, L. M.; Sierra Galdón, Lorena; Hurtado Soler, Desamparados(Graó, 2015-07)
[ES] El objetivo de este trabajo es mostrar cómo la modelización se puede integrar a
todos los niveles del sistema educativo, desde primaria hasta la educación superior.
A partir de las experiencias descritas, se puede ...
Gallart Palau, César(Universitat Politècnica de València, 2016-09-01)
[EN] The concept of competency has become more and more important in our educational system, partly due because of external tests assessing educational quality, as PISA, highlight the need not only to introduce methodological ...