[EN] In wheel-rail contact mechanics, there coexist different models characterised by their ability to reproduce the real phenomenon and the time associated with computing the solution. In simulation of the vehicle dynamics, ...
[EN] In its different versions, the CONTACT method developed by Prof. Kalker is the primary reference in wheel-rail contact mechanics. Despite adopting simplifications associated with the elastic behaviour of the solids ...
Gómez Bosch, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2017-09-28)
[ES] En un mundo cada vez más globalizado, donde gracias al desarrollo de las nuevas tecnologías es posible
conectar entre sí a todo el mundo, se hace necesario que la cobertura de estas señales que nos han permitido
evolucionar ...
Gómez Bosch, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2019-09-26)
[ES] El objeto de este trabajo es llevar a cabo un estudio de los diferentes fenómenos de baja frecuencia de los vehículos ferroviarios. Para ello se hará uso tanto de un modelo integral de interacción vehículo-vía ...
[EN] FastSim is the most widely used tangential contact method due to its accuracy
and computational efficiency. However, its use is limited to elliptic contact areas, as it needs
results from Kalker’s Linear Theory, a ...