[EN] The axial symmetry of a railway wheel is taken into account to expand its vibrational response around the circumferential direction using Fourier series. This allows the vibroacoustic problem of the wheel to be ...
[EN] In the literature, different dynamic models of the railway wheel have been developed
to predict its sound radiation; however, there are still certain aspects that can be improved.
Specifically, the high computational ...
Amo Navarro, Jesús(Universitat Politècnica de València, 2019-10-07)
[ES] Parametrizando la geometría de una rueda ferroviaria, se pretende analizar la influencia de la misma en la radiación acústica de un vehículo ferroviario. Para ello, se emplean cuatro variables que representan el radio, ...
Balaguer Rodríguez, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2020-09-17)
[ES] El afán del ser humano por la evolución tecnológica, junto con la preocupación y el reciente aumento de la contaminación a nivel mundial, plantean nuevos retos de mejora en uno de los sectores más utilizados hoy en ...
Andrés Ruiz, Víctor Tomás(Universitat Politècnica de València, 2024-07-08)
[ES] El ruido de rodadura de vehículos ferroviarios presenta importantes desafíos en entornos urbanos y suburbanos, siendo precisa una comprensión integral de sus mecanismos subyacentes para una mitigación efectiva. Esta ...
Andrés Ruiz, Víctor Tomás(Universitat Politècnica de València, 2018-10-01)
[ES] En el presente proyecto se estudia el ruido radiado por una rueda ferroviaria debido al contacto entre ésta y el carril. Se proponen dos metodologías de cálculo de la potencia acústica, llevando a cabo su comparación.
El ...
Marco Pérez, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2020-07-24)
[ES] En la actualidad, la contaminación acústica proveniente de la vía es uno de los mayores inconvenientes del sector ferroviario. Por ello, se están desarrollando modelos dinámicos más precisos para estudiar en detalle ...
Estellés Gil, Alba(Universitat Politècnica de València, 2020-07-31)
[ES] En la actualidad, la contaminación acústica proveniente de la vía es uno de los mayores inconvenientes del sector ferroviario. Por ello, se están desarrollando modelos dinámicos más precisos para estudiar con detalle ...
[EN] The interest in a competence-based approach in the university, continues increasing at a considerable rate in the European Higher Education Area. Generic competences (specific of the sort of education) assessment is ...
Moreno Renart, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2021-09-03)
[ES] La interacción dinámica entre la rueda y el carril ferroviario produce una excitación debida a la rugosidad presente en la superficie de ambos elementos. Como consecuencia de ello, la vía ferroviaria vibra y produce ...
Pedrosa Sanchez, Ana Maria; Besa Gonzálvez, Antonio José; Rupérez Moreno, María José; Sánchez Orgaz, Eva María; Giner Navarro, Juan; Martinez Sanchis, Sandra; Vila Tortosa, María Paloma; Rovira Cardete, Andrés; Ródenas García, Juan José; Nadal Soriano, Enrique; Martínez Casas, José; Pruna, Alina Iuliana; Sonseca Olalla, Agueda; Lozano Mínguez, Estívaliz; Sahuquillo Navarro, Oscar; Benavente Martínez, Rut; Andrés Ruiz, Víctor Tomás(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] This paper presents the results of the experience carried out in the lab-sessions of several subjects of Mechanical Engineering. The aim of this work is to find a common methodology focused on the acquisition and ...
Giner Navarro, Juan; Andrés-Ruiz, Víctor Tomás; Martínez Casas, José; Denia Guzmán, Francisco David(R. Company, J. C. Cortés, L. Jódar and E. López-Navarro, 2019-07-12)
[EN] The frequency response function (FRF) permits to characterise in the frequency domain the systems governed by linear dynamics by means of a relationship between an excitation applied at one degree of freedom (dof) and ...
Andrés-Ruiz, Víctor Tomás; Martínez Casas, José; Denia, F. D.; Thompson, D. J.(Elsevier, 2022-05-12)
[EN] Wheel/rail interaction generates an excitation due to the roughness present on the surface of both components that produces vibration and consequently rolling noise. In this work, the railway track properties that ...
Andrés Ruiz, Víctor; Martínez Casas, José; Carballeira Morado, Javier; Denia Guzmán, Francisco; Thompson, D. J.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-05-11)
[EN] The main goal of the present work lies in the identification of the railway track
properties that influence acoustic radiation, as well as in the analysis of these properties for
the reduction of sound levels. This ...
Pérez Morgado, Paula(Universitat Politècnica de València, 2022-09-07)
[EN] Stability is one of the most crucial criteria to consider when designing a rocket. It is easily guessable the importance of rockets to reach high speeds during launch. However, the fact of keeping its orientation and ...
Giner Navarro, Juan; Víctor Andrés-Ruiz; Martínez Casas, José; F. D. Denia(R. Company, J. C. Cortés, L. Jódar and E. López-Navarro, 2019-07-12)
The complexity of the railway interaction comes from the coupling between the train and the track introduced through the forces appearing in the wheel/rail contact area. These forces are governed by the friction coefficient ...