Orero-Blat, Maria; de Juan Jordán, Hugo; Palacios Marqués, Daniel(Inderscience, 2022-06-18)
[EN] The world today is constantly changing and evolving. The industry 4.0 revolution, digitisation, the arrival of the Internet of Things and the global health emergency caused by the Covid-19 crisis, are factors that ...
[EN] Digital competence is currently a widely-used term that refers to skills, abilities and capabilities that 21st century workers should demonstrate in order to overcome current challenges. Although it has been a researched ...
[EN] Digital transformation (DT) and Big Data Analytics Capabilities (BDAC) enable SMEs to adapt to rapidly changing markets, innovate, and maintain relevance in the digital age. This research explores the impact of DT on ...
[EN] In recent decades, low-cost airlines have proliferated in the European market offering cheap tickets and increasing popularity. This business model, characterised by cost leadership, has been studied on numerous ...
[EN] E-business and especially e-commerce represents one
of the most important ways of doing business in the current
context. That is why, researchers are doing a great effort in
studying how Business to Consumer platforms ...
[EN] The globalization of tourism has recently increased the importance of foreign demand for most European destinations. Hotel chains have been long investigated from several perspectives. However, no research has verified ...
García Pérez, José Ángel(Universitat Politècnica de València, 2021-10-04)
[ES] Este Trabajo de Fin de Grado, tiene como objetivo el desarrollo de un producto especializado para facilitar y mejorar el bienestar y estilo de vida de pacientes diagnosticados con Alzheimer y los grupos de interés que ...
Verdés Guaita, Pablo(Universitat Politècnica de València, 2022-09-23)
[ES] El proyecto se centra en dar forma a un nuevo estudio de diseño, Mudat Studio,
aplicando conocimientos de diseño y marketing. El objetivo de este proyecto es
diseñar los elementos visuales del nuevo estudio, además ...
Malia Sáez, Andrea(Universitat Politècnica de València, 2022-10-11)
[ES] La mayoría de nosotros somos conscientes del problema medioambiental que existe en nuestro planeta. El calentamiento global, el agotamiento de recursos naturales, la extinción de especies, todo ello provocado ...
Alemany Benayas, Sandra(Universitat Politècnica de València, 2021-07-19)
[ES] Diseño de un plan de marketing estratégico basando en la innovación digital para la empresa de mobiliario de cocina Coycama. Realización del rebranding de la empresa y diseño de la exposición.
Orero Blat, Maria(Universitat Politècnica de València, 2023-02-13)
[ES] La investigación llevada a cabo en esta tesis doctoral tiene como objetivo general analizar la importancia del poder transformador de la analítica de big data, a través de las capacidades analíticas de big data en el ...
[EN] Lack of trust, lack of references and the confidential nature of cybersecurity projects make internationalization in companies from the cybersecurity sector a great challenge. The development of lean methodologies ...
Valdepeñas Octavio, Javier(Universitat Politècnica de València, 2021-09-02)
[ES] El objetivo de este Trabajo Fin de Grado es crear un plan de marketing del taburete desarrollado en la asignatura de Taller II, un diseño innovador de elaboración conjunta, con el fin de optimizar su lanzamiento. Para ...
Orero Blat, María; Millán Franco, Maria Alejandra(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] The "marketing challenge" is a teaching innovation project that has been developed with
4th year students of Product Design and Development Engineering at the Universitat
Politècnica de València, in the subject of ...
Almenar-Llongo, Vicent; Muñoz de Prat, Javier; Orero-Blat, Maria(Elsevier, 2021-02)
[EN] The present article examines foreign direct investment (FDI) in Algeria. The study explores how legal constraints on social capital formation, in conjunction with trade restrictions, condition companies' international ...
[ES] Este artículo explora los beneficios de los eventos académicos más allá de la investigación para los estudiantes de doctorado, a partir de la explicación del caso de éxito del Simposio Predoctoral en Organización de ...
[EN] Although digitalization is a reality for companies and contributes to value creation, few studies have examined its impact on business performance in the service sector. The aim of this paper is to analyze how the ...
[EN] Socially responsible companies whose values are aligned with the United Nations Sustainable Development Goals (UN SDGs) contribute to creating wealth and long-term economic and social value. This alignment leads to a ...
Orero-Blat, Maria; de Juan Jordán, Hugo; Palacios Marqués, Daniel(Inderscience Publishers, 2022-04-12)
[EN] The definition and measurement of digital skills and competences needed to succeed in the 21st century context has been a widely researched topic within the last years. Academics and professionals consider that it has ...
Palacios Marqués, Daniel; Rey Martí, Andrea; Orero Blat, Maria(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-14)
Este libro nace con el propósito de recopilar, unir y sintetizar los conceptos, definiciones y explicaciones más relevantes que un futuro profesional debe entender sobre marketing estratégico, operativo y digital. Se han ...