[EN] This communication presents an experience within the framework of a teaching innovation project
funded by the University of Cantabria and the Government of Cantabria through the Chair for
Equality. The main objective ...
Vergara Rodríguez, Diego; Rubio Cavero, Manuel Pablo(Universitat Politècnica de València, 2013-11-01)
[ES] Los estudiantes de ingeniería tienen que tener una buena capacidad de visión espacial para enfrentarse
a las tareas cotidianas de su titulación. En este sentido, teniendo en cuenta que esta capacidad se puede
mejorar ...
Gimenez Palomares, Fernando; Monsoriu Serra, Juan Antonio; Lapuebla-Ferri, Andrés; Jimenez Mocholi, Antonio José(Universitat Politècnica de València, 2019-06-19)
[ES] El aprendizaje basado en problemas (ABP) constituye un método de aprendi-zaje pensado para que el alumno logre adquirir conocimientos, habilidades y actitudes mediante el planteamiento y resolución de problemas de la ...
[EN] The growing use of social networks in higher education is complementing traditional
teaching with new methodologies that allow greater interaction with students and an
improvement in the teaching-learning process ...
Gaona, Cristina(Universitat Politècnica de València, 2019-06-19)
[ES] Los futuros profesionales de Ingeniería de las Tecnologías y Servicios de Telecomunicación
deben desenvolverse satisfactoriamente tanto en competencias específicas
como transversales (denominadas soft skills), siendo ...
Sellés, M.A.; Montava-Jorda, Sergi; Sanchez-Caballero, Samuel; Peydro, M. A.; Parres, F.; Pérez Bernabeu, Elena(EscuelaTécnica Superior de Ingeniería del Diseño. Universitat Politècnica de València, 2022-07-22)
[EN] The incorporation of gamification techniques in higher education is nothing new. Many
professors are aware of their advantages.
In this study, a reference subject is used to analyze gamification in practical classes. ...
Suárez Lantarón, Belén(Universitat Politècnica de València, 2023-06-30)
[ES] El proyecto que se presenta a continuación se deriva de una experiencia docente realizada en la Facultad de Educación de la Universidad de Extremadura, cuyo objetivo ha sido desarrollar una experiencia educativa ...
Zabalza, Ignacio; Peña, Begoña; Zalba, Belén; Marín, José María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The increasing use of Web 2.0 applications (blogs, YouTube, wikis, etc.) in
higher education is favoring the adoption of new teaching methodologies as
a complement to traditional teaching. This allows greater ...
Vargas, Maria(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[ES] En este trabajo se describe y evalúa una experiencia sobre la utilización de
la aplicación SOCRATIVE (gratuita y accesible desde su página web),
basada en un sistema de respuesta inteligente a través de dispositivos
móviles. ...
Alfaro-Cervelló, Clara; Terrádez-Mas, Liria(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] Faced with the COVID-19 pandemic situation, education has had to adapt to online teaching, trying
to preserve the essential student-teacher interaction. In this project we used the interactive tool Kahoot! in the ...
Montava-Jorda, Sergi; Sellés, M.A.; Sanchez-Caballero, Samuel; Peydro, M. A.; Parres, F.(EscuelaTécnica Superior de Ingeniería del Diseño. Universitat Politècnica de València, 2022-07-22)
[EN] This work aims to expose the experience carried out in one of the subjects of the mechanical
engineering degree as the results of this and the opinion of the students involved during the
first years of application. ...
Ruíz Giménez, María; Martínez Jiménez, Rocío; García Martí, Elia; Pedrosa Ortega, Cristina; Licerán Gutiérrez, Ana(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The introduction of gamification in the university classroom, through new
technologies is a powerful tool that is giving great results. The main objective
at this work is to know and analyze the assessment that ...