Bellver Moreno, María Carmen; Bakieva, Margarita; De Ramón Felguera, Davinia(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-03-15)
[ES] Se presenta una estrategia didáctica para educación superior, basada en la interdisciplinariedad y el diseño de un proyecto de intervención interáreas. Está dirigida al alumnado del Grado de Educación Social, de la ...
Esteve Turrillas, Francesc; Armenta, Sergio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] The main objective of the present communication was the implementation of an strategy based on the Puzzle of Aronson in the tutorials corresponding to the Food Additives course of the Degree in Science and Food ...
Andrés-Alba, Iván(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] The main goal of this innovation for the Modern Greek classroom is to introduce the student
into Greek geography, heritage, and culture. For this purpose, a project based on a practical
case will be carried out: ...
Trigueros Preciados, Sara; Perez Gonzalez, Daniel; Solana González, Pedro; García Ruiz, Elena(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] This work shows an active methodology for university teaching through
cooperative learning and learning assessment conducted through the
collaborative formative assessment, all mediated by the transversal skills ...
[EN] The use of games in the classroom allows the learning of formal concepts in a
favourable climate where the students are incentivized for the achievement of
a challenge increasing the motivation and the development ...
Madrid García, José; Bosch Roig, María del Pilar; Bosch Roig, Lucía(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-12-18)
[ES] Son muchos los objetivos que se pueden alcanzar con el uso de las ya no tan ‘nuevas tecnologías’: uno de sus enfoques puede ayudar a mejorar los canales de comunicación entre el alumno/a y el profesor. Comunicación ...
[EN] In this paper we introduce the teaching innovation initiative based on the use of concept maps and cooperative learning for teaching computer science in non-technical degrees, in particular in Management and Public ...
Sánchez-Tovar, Rita; Fernández-Domene, Ramón M.; Batista-Grau, Patricia; Roselló-Márquez, Gemma; Leiva García, Rafael; García-Antón, José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-06-04)
[ES] La metodología de Aprendizaje Basado en Problemas (ABP) se introdujo por primera vez en un curso de Corrosión del Master de Ingeniería Química de la Universitat Politècnica de València, durante el curso 2018-2019. Se ...
[EN] Teamwork is considered a valuable competence in university teaching to acquire interpersonal and cognitive skills. The main objective is to analyze the perspectives and experiences that each student has had in relation ...
[ES] La Gestión Cultural es una profesión que se ha ido consolidando en los últimos veinte años. La formación de profesionales en este ámbito se venía realizando desde la práctica individual y la formación autodidacta. En ...
Fuentes-Guerra Soldevilla, Marina; García Cabrera, María del Mar; Llorent García, Vicente J.; Olivares García, Mª Ángeles(Universitat Politècnica de València, 2012-08-02)
[ES] La implantación del Espacio Europeo de Educación Superior y la configuración de los nuevos planes de
estudio en el contexto universitario han situado el aprendizaje cooperativo como una de las
modalidades idóneas ...
Santamarina Campos, Virginia; Carabal Montagud, María Angeles; Miguel Molina, Mª del Rosario de; Miguel Molina, María Blanca de(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] Cooperative learning, based on problem solving and the design of
conceptual mobile maps, provides clarity and helps to make ideas more
visible, tangible and sequential. Mobile cards allow to obtain system models
more ...
Santamarina Campos, Virginia; Miguel Molina, Mª del Rosario de; de Miguel Molina, Blanca; Carabal Montagud, María Angeles(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Cooperative learning, based on problem solving, through the design of mobile
conceptual maps, provides clarity, helping to make the ideas visible, tangible
and sequential. Mobile cards allow more efficient system ...
Moldes Farelo, Rocío; García-Salmones, Lourdes; Gómez Sota, Fátima; Cordero Verdugo, R. Rebeca; Rodriguez Polo, Blanca(Universitat Politècnica de València, 2011-04-09)
[EN] “Let’s make people management visible” is an innovation project that was run in all 2nd year groups for the Managing People courses, within the Social Science Faculty. The project involved all the teachers who taught ...
López Rodrigo, Marta; Cardó Vila, Gemma; Moreno Poyato, Antonio Rafael(Universitat Politècnica de València, 2011-10-15)
[ES] La Escola Superior d’Infermeria del Mar (ESIM), desde el curso académico 2002‐2003, diseñó como
núcleo del curriculum las asignaturas “Practicum” para facilitar la adquisición de competencias
enfermeras desde entornos ...
Rivera Durán, Yago; Berna Escriche, César; Escrivá Castells, Facundo Alberto; Vargas Salgado, Carlos Afranio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-01-19)
[ES] La forma habitual de incluir contenidos prácticos en las asignaturas suele consistir en complementar los aspectos explicados en las clases teóricas con determinadas aplicaciones o ejemplos próximos a la realidad de ...
Sainz Gil, Ana Maria(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The Student Guide delivered to students of the subject "Professionalization and Management" of 4th year of the Degree of Creation and Design has been reformulated in the "Workshop DOITU 2017 within the Training Plan ...
Miguel Molina, Mª del Rosario de; Santamarina Campos, Virginia; Miguel Molina, María Blanca de; Carabal Montagud, María Angeles(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] Mobile notes can synthesize different points of view, merging mental models, and therefore helping to understand and solve complex problems in a cooperative way. The sequences of the process can be changed and students ...
[EN] In the present work an experience in the use of blogs in the physical activity and sports sciences degree in three subjects of the degree is shown. Two of them of the first course (danza y expresión corporal and ...
Pegalajar Palomino, Mª del Carmen; Colmenero Ruiz, Mª Jesús(Universitat Politècnica de València, 2013-12-29)
[ES] El Espacio Europeo de Educación Superior ha traído consigo un cambio significativo en las prácticas
tradicionales de la enseñanza universitaria, introduciendo importantes modificaciones en la metodología
docente; ...