Rubio Gil, Daniel; Martínez Rubio, José; Baena Preysler, Javier; Fernández Martín, Juan José; Finat Codes, Javier(Universitat Politècnica de València, 2010-04-11)
[ES] El presente trabajo de investigación, pretende contribuir a profundizar en la cada vez más frecuente aplicación de Nuevas Tecnologías (Láser-scanner 3D) en la disciplina arqueológica, con el objetivo de desarrollar ...
Genovés Cebriá, Noemi(Universitat Politècnica de València, 2017-09-28)
El siguiente trabajo consiste en un estudio teórico-práctico sobre los motion graphics. El objetivo principal es el desarrollo de una pieza audiovisual para la empresa Invest and Trading, cuya actividad se enmarca en el ...
[ES] En este artículo se propone un método para rellenar huecos en objetos 3D. La idea principal es la de utilizar un algoritmo de restauración de imágenes para reconstruir las partes que se han de completar. Para ello es ...
Fuster Capilla, Robert Ricard(TeX Users Group, 2013)
The xpicture package extends the graphic abilities of the standard LaTeX environment picture and the packages pict2e and curve2e, adding the ability to work with arbitrary reference systems, Cartesian or polar coordinates. ...
Hernández López, Raúl(Universitat Politècnica de València, 2012-09-13)
Nowadays, the use of augmented reality is becoming increasingly common for visualisation and providing solutions in mobile applications. In this thesis project, an augmented reality environment is designed, implemented, ...
Guidazzoli, Antonella; Liguori, Maria Chiara; De Luca, Daniele; Imboden, Silvano(Universitat Politècnica de València, 2014-05-02)
[EN] For the difficult task of capturing the attention of visitors and mark their memory, museums and cultural sites rely increasingly on computer applications. Are they all effective? VisitLab Cineca (Visual Information ...