Marín del Ojo, Patricia; Cancelas-Ouviña, Lucía-Pilar(Universitat Politècnica de València, 2021-12-30)
[EN] In order to respond to the 5th Goal of the Sustainable Development Goals (SDGs) and the proposals of the 2030 Agenda, this research shows how to introduce the gender perspective in Secondary Education, presenting, ...
Ramón Fernández, Francisca; Cabedo Mallol, Vicente; Casar Furió, María Emilia; Giménez Chornet, Vicent; Lull Noguera, Cristina; Oltra Gutiérrez, Juan Vicente; Soriano Soto, Mª Desamparados(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] It presents the innovation and results obtained from applying the audiovisual
"The first monday in may" as a resource to improve learning. Through the
visisionado of the same and the answer of a survey we can observe ...
Mapelli, Paula(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] The present teaching innovation project aims to increase student motivation and improve their academic performance through tasks based on self-learning. This work has been developed in the Nutrition and Food Science ...
Giménez Pardo, Consuelo(Universitat Politècnica de València, 2015-08-28)
[ES] Con motivo del desarrollo de una asignatura del Grado de Biología Sanitaria de la Universidad de Alcalá, se plantea a los estudiantes la posibilidad de aplicar los contenidos aprendidos en el grupo de población de ...
Zabalza Beraza, Miguel A.(Universitat Politècnica de València, 2012-04-24)
[ES] El estudio y visibilización de las “buenas prácticas” docentes constituye uno de los principales
compromisos de la investigación educativa (Shulman, 1986). La UNESCO recogía esta idea en su objetivo
estratégico para ...
Santamarina Campos, Virginia; Miguel Molina, Mª del Rosario de; Miguel Molina, María Blanca de; Carabal Montagud, María Angeles; Segarra Oña, María del Val; Peiró Signes, Angel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] Cooperative learning, based on problem solving and the design of conceptual mobile maps, provides clarity and helps to make ideas more visible, tangible and sequential. Mobile cards allow to obtain system models more ...
Cabedo Mallol, Vicente(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-10-15)
[ES] El estudio de casos es una metodología utilizada comúnmente en el
aprendizaje y enseñanza del Derecho. Y es además una actividad formativa
muy apropiada para el desarrollo y evaluación de la competencia transversa ...
Rojas Blonval, Saúl Oswaldo(Universitat Politècnica de València, 2016-01-11)
Se pretenden analizar mediante el presente trabajo de investigación los factores que intervienen y componen el proceso educativo, para esclarecer y delimitar de alguna manera el rol que el diseñador debe cumplir en dicho ...
Cárcamo, Andrea(Universitat Politècnica de València, 2017-01-31)
[EN] The aim of this paper is to present a proposal for teaching linear algebra based on heuristicof emergent models and mathematical modelling. This proposal begins with a problematicsituation related to the creation ...
Esgueva López, María Victoria; Carabal Montagud, María Angeles; Santamarina Campos, Virginia(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-01-19)
[ES] La información que nos llega a diario, se establece desde diferentes vías de comunicación, siendo la visual la más inmediata y dinámica. Por ese motivo las imágenes centran gran parte del contenido que recibimos ...
Hong, Lin(Universitat Politècnica de València, 2021-10-19)
[ES] Las redes sociales han tenido un factor importante en el aprendizaje en general ya que las personas las utilizan para compartir opiniones, conocimientos, y experiencias Las redes sociales han tenido un factor importante ...
Gutiérrez Praena, Daniel; Rios -Reina, Rocio; Ruiz, Rocio; Talero, Elena; Callejón, Raquel; Callejón, Rocio M; Casas, Marta; de la Haba, Rafael R; García-Miranda, Pablo; Carrascal, Livia; Guzmán-Guillén, Remedios; Sánchez Hidalgo, Marina(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Escape Rooms are educational resources that are being used by many educators, fostering
elements of collaboration that help in social skills development. In this study, a
multidisciplinary Escape Room has been ...
Carabal Montagud, María Angeles; Santamarina Campos, Virginia; Esgueva López, María Victoria; Miguel Molina, Mª del Rosario de(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] This proposal aims to demonstrate the effectiveness of the implementation of
empowerment in the university classroom. Currently, students demand greater
prominence within their own learning. The present methodological ...
[EN] The present work tries is a reflection about the teaching activity in the Spanish university from the author´s perspective provided from a long educational and research career. This dissertation focuses on the teaching ...
[EN] This work is presented within the framework of a teaching innovation project at the
University of Jaén, focused on teaching subjects in the area of Applied Mathematics. This
project proposes a new teaching-learning ...
Guzmán Ortiz, Brunnel Eduardo(Universitat Politècnica de València, 2017-11-20)
El objetivo es el desarrollo de una aplicación que mediante el uso de realidad aumentada permita acercar al aula el equipamiento logístico de las empresas (carretillas elevadoras, transpaletas, palets, contenedores, racks, ...
Vallada Regalado, Eva; Martín Marín, Jorge; Úbeda García, Juan Enrique; Crespo Abril, Fortunato(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-10-15)
[ES] En este trabajo se presenta la competencia transversal 2 evaluada en la
Universitat Politècnica de València, “Aplicación y Pensamiento Práctico”.
En concreto se centra en la evaluación de dicha competencia en ...
Chirivella González, Vicente; Ribal Sanchis, Francisco Javier; Martí Selva, María Luisa; Grau Gadea, Gonzalo Francisco; Conejero López, Marta; Maroto Álvarez, Mª Concepción(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-10-15)
[ES] En este trabajo se detallan las actividades realizadas en las asignaturas que
han sido escogidas, por la Facultad de Administración y Dirección de
Empresas de la UPV, como puntos de control de la competencia ...
Baviera Puig, Maria Amparo; García García, Fernando; Hervás Oliver, Jose Luis; Loras Campos, Joaquín Máximo; Miguel Molina, María Blanca de; Palau Ramírez, Felipe(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-10-15)
[ES] La UPV ha definido un perfil competencial para todos los alumnos egresados
de la UPV con el fin de mejorar su desempeño profesional. Este perfil consta
de 13 competencias transversales. El objetivo de este trabajo ...
Cortés López, Juan Carlos; Mateos-Ronco, Alicia; Santamaría Navarro, Cristina; Villanueva Micó, Rafael Jacinto(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-10-15)
[ES] En este artículo se describe el desarrollo y las conclusiones alcanzadas en
una reunión celebrada el 6 de mayo de 2019 de los profesores de la Facultad
de Administración y Dirección de Empresas (FADE) responsables ...