Rodríguez Conde, María José(Universitat Politècnica de València, 2011-12-25)
[ES] El proceso de Bolonia ha supuesto el hito más influyente para la modernización de la Educación
Superior, en Europa y en España, en particular. Uno de los pilares centrales sobre los que pivota este
importante cambio ...
Los desafíos de la investigación contemporánea sobre arquitectura, están evidenciando una urgencia en la creación de nuevas metodologías de trabajo. La complejidad y dificultad de los problemas a los que debemos enfrentarnos, ...
El bajo índice de producción científica de nuestra disciplina es un fiel reflejo del estado de la profesión, que durante las últimas décadas viene entregándose a la reproducción entusiasta de modelos formales de épocas que ...
Gimeno Casas, María del Carmen(Universitat Politècnica de València, 2020-07-14)
[ES] La familia ha sido un eje vertebrador en la sociedad, considerada una estructura básica. En la actualidad, su papel está cambiando y su función y estabilidad cuestionando. A pesar de ello, la familia continúa ejerciendo ...
De Graeuwe, Mireille; Van Cranenbroeck, Lavena; Parent, Rémy; Serdobbel, Clément; Brostaux, Yves; Maréchal, Kevin(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-06-16)
[EN] Facing global challenges, the currently dominating agricultural system has shown its limitation. Therefore, agroecology appears as an attractive alternative. Its implementation has been shown to benefit the environment, ...
Olivares-Gil, Alicia; Arnaiz-Rodríguez, Adrián; Ramírez-Sanz, José Miguel; Garrido-Labrador, José Luis; Ahedo, Virginia; García-Osorio, César; Santos, José Ignacio; Galán, José Manuel(Universitat Politècnica de València, 2022-01-31)
[EN] Understanding the scientific and social structure of a discipline is a fundamental aspect for scientific evaluation processes, identifying trends and niches, and balancing the trade-off between exploitation and ...
[EN] Environment and sustainability issues are becoming increasingly important world-wide. They also determine future career options of students. This change demands a modified portfolio of competences students should ...
Sepó Lluch, Celia(Universitat Politècnica de València, 2019-01-15)
[ES] El contexto social y económico contemporáneo ha abierto un
debate respecto al papel del profesional y la profesión de la arquitectura. Esta investigación parte de la observación de la necesidad de desarrollar ...
[ES] La adaptación de los planes de estudio universitarios al Espacio Europeo de Educación Superior ha traído
consigo cambios importantes, cambios en la planificación de la docencia para el desarrollo de
competencias en ...
Rivera Herráez, Rafael José; Trujillo Guillen, Macarena(Matemática Aplicada a la Ingeniería Civil ( MAIC), 2019-04)
[ES] En esta comunicación presentamos una experiencia interdisciplinar en la Escuela de Arquitectura de Valencia que ha tenido lugar en la asignatura Matemáticas 2 del Grado en Fundamentos de la Arquitectura. La base de ...
[EN] It has been found that most PhD graduates (>85%) do not achieve a long-term academic career and thus there is a growing need to re-imagine PhD education that incentivizes doctoral students to engage with research ...
[ES] Los grados de formación de maestro y maestra en la E. U. Magisterio de Bilbao de la Universidad del País Vasco UPV/EHU, tienen una estructura modular cuatrimestral. En cada uno de los módulos el alumnado debe realizar ...
Carvalho, Agda; Azzolini Trovo, Priscila; Kishimoto, Grace; Rosa Epaminondas, Natalia; Marcucci Kulaif, Patricia; Valli, Adriana; Maia Braga, Rechilene; da Hora, Miguel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-10-23)
[EN] The text provides a discussion of body and dress, to interact with the uncertainties and complexities of a multiple daily life, which is focused on tangible concerns and subjectivities in space. We highlight this ...
Mascarell-Palau, David; Rodríguez-López, Ramona(Universitat Politècnica de València, 2024-01-18)
[EN] The interest of the study lies in the need to promote the soundscape concept, and in the promotion of the (SDG) Sustainable Development Goals in the training of future teachers of the Early Childhood Education Degree. ...
Woolley, Richard Derle; Sánchez-Barrioluengo, M; Turpin, Tim; Marceau, Jane(Oxford University Press (OUP), 2015-08)
[EN] Attention is increasingly directed toward better understanding the factors driving collaborations
among researchers, particularly between researchers from different disciplinary backgrounds. This
study investigates ...
[EN] Education nowadays often still lacks in seeing the big picture. While becoming an expert in a certain, narrow field is naturally desirable, switching disciplinary perspectives is mandatory for an overall understanding. ...
Leite, Cristina(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-06-16)
[EN] The teaching of Natural Sciences has a fundamental role in contemporary education. However, the traditional emphasis on specific content unrelated to the context of the student has made it difficult to understand and ...
Bosch Reig, Ignacio; Ballester Bordes, Mª José; Pereperez Ventura, Bernardo; Barberá Ortega, Emilio(Instituto Universitario de Restauración del Patrimonio de la UPV, 2006)
En el presente artículo se describe el programa de ensayos para determinar las características físico-mecánicas de los materiales a emplear, su comportamiento en condiciones reales, y su proceso de puesta en obra, describiendo, ...
Gentili, Pier Luigi; Cardinali, Gianluigi; Dominici, Piero; Grohmann, David; Menconi, Maria Elena; Santi, Claudio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-05-31)
[EN] The contemporary Information and Communication Technologies and always faster means of transport facilitate the interconnection among the humans on Earth as never before. There is the awareness that every human is a ...
Fenice, Andrea; Mocini, Renzo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-06-16)
[EN] The present article explores the didactic potentialities of an interdisciplinary approach intended for university, master or doctorate courses where the development of professional strategies and the acquisition of ...