Coll Aliaga, Peregrina del Carmen; Ginestar Peiro, Damián; Sanabria Codesal, Esther; Sánchez Juan, Elena(Universitat Politècnica de València, 2017-05-18)
En este objeto de aprendizaje se introduce al alumno en el estudio de las series de Fourier desde un punto de vista práctico. Se utiliza el programa Mathematica como herramienta en la resolución de problemas relativos a ...
Sanabria Codesal, Esther(Universitat Politècnica de València, 2018-07-11)
La generalización de la Carta de Smith al espacio tridimensional es un ejemplo de como las materias básicas de un grado aportan herramientas interesantes en la formación integral de un graduado. En este caso, conceptos ...
Jordan Lluch, Cristina; Sanabria-Codesal, Esther(Universitat Politècnica de València, 2013-06-02)
[EN] The existence and, if applicable, the location of paths with given properties is a topic in graph theory. One of these problems is to find routes through all points, only once, starting and ending at the same node. ...
[EN] It is known that the concept of optimality is not defined for multidimensional iterative methods for solving nonlinear systems of equations. However, usually optimal fourth order schemes (extended to the case of several ...
[ES] En este trabajo se presenta la experiencia de introducir la herramienta Kahoot en las sesiones de prácticas de informática de la asignatura Matemáticas II de la titulación del grado de Ingeniería Electrónica y Automática ...
Jordan Lluch, Cristina; Alcover Arandiga, Rosa María; Conejero Casares, José Alberto; Cordero Barbero, Alicia; Pérez Peñalver, María José; Sanabria Codesal, Esther; Torregrosa Sánchez, Juan Ramón; Vázquez Barrachina, Elena(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] This paper analyses a teaching and learning method promoted by the UPV in
these last years: flip education. We start from an experience carried out in
an elective fourth year subject which is part of the Grado en ...
Jordan Lluch, Cristina; Pérez Peñalver, María José; Sanabria Codesal, Esther(Universidad Politécnica de Madrid, 2014-10)
[EN] At the time we live in, teachers must consider how the development and the democratization of information technologies can help improve students' learning. One option is the flipped classroom or reverse class, in which ...
Perez-Peñalver, M.Jose; Sanabria Codesal, Esther; Müller, Andrei A.(Universitat Politècnica de València, 2019-02-08)
[EN] Smith's chart is a graphical tool, classically used in the analysis and design of microwave circuits, based on the mathematical idea of inverting the positive semi-plane to the unit circle through the transformation ...
Coll Aliaga, Peregrina del Carmen; Ginestar Peiro, Damián; Sanabria Codesal, Esther; Sánchez Juan, Elena(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] In this paper, we analyze the experience of introducing the flip teaching methodology in the laboratory practices of Mathematics II. In this subject our students learn differential equations, Laplace transform and ...
Pérez Peñalver, María José; Jordan Lluch, Cristina; Sanabria Codesal, Esther(Universidad Politécnica de Madrid, 2013)
[ES] Con el objetivo de implicar a los estudiantes en su aprendizaje y de que relacionen los contenidos que se imparten en las clases de matemáticas, se ha creado una pequeña práctica de aula en primero de Ingeniería Civil ...
Sanabria Codesal, Esther(Universitat Politècnica de València, 2023-06-02)
El articulo resume como modelizar matemáticamente la percepción humana del color a través de los espacios de color más habituales como el RGB y el XYZ.
Moraño Fernández, José Antonio; Verdoy González, José Antonio; García Mora, María Belén; Sanabria-Codesal, Esther(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[Otros] During the year 2012-2013 the authors of this study, teachers of the subject
Mathematics I for the degree in Industrial Design Engineering and Product
Development, taught in the School of Design Engineering have ...
Bevia-Escrig, Vicente-José; Sanabria-Codesal, Esther(Proyecto de Innovación Educativa y Calidad Docente. (UV-SFPIE_PID-1353356, 2021-07-13)
[ES] "Las matemáticas son el lenguaje en el que Dios escribió el universo". Estas
célebres palabras dichas por Galileo nos recuerdan una verdad fundamental: las
matemáticas aparecen por todos lados. Más allá de los clásicos ...
The paper presents in premiere a simple mapping property of the sum of the reflection and transmission parameters of reciprocal two port networks. It is proved that although the reflection and transmission parameter may ...
Sánchez Juan, Elena; Coll Aliaga, Peregrina del Carmen; Ginestar Peiro, Damián; Sanabria Codesal, Esther(Universitat Politècnica de València, 2017-05-12)
Obtención de los mínimos (de forma similar, los máximos) de una función de una y de dos variables usando dos procedimientos: directamente usando el comando FindMinimum[] y aplicando un algoritmo para obtener una aproximación ...
Jordan Lluch, Cristina; Sanabria-Codesal, Esther(Universitat Politècnica de València, 2013-06-02)
[EN] In this paper we show how modeling helps us to motivate the Graph Theory's students. We use the well-known game of “rock, paper, scissors” and its generalizations to show the applicability of mathematical concepts studied.
García Monera, María(Universitat Politècnica de València, 2015-05-29)
[EN] Classically, the study of the contact with hyperplanes and hyperspheres has been realized by using the family of height and distance squared functions. On the first part of the thesis, we analyze the Taylor expansion ...