Aguado Lorente, Joan(Universitat Politècnica de València, 2018-10-15)
[ES] MotoR-UPV es uno de los cerca de cincuenta grupos que conforman Generación Espontánea, el programa creado en 2014 por la Universidad Politécnica de Valencia (UPV) con el objetivo de fomentar y apoyar los proyectos ...
Delgado Álvarez, Rocío(Universitat Politècnica de València, 2022-09-02)
[ES] Este Trabajo de Fin de Grado se centra en la elaboración de un plan de marketing con el
objetivo de reposicionar una marca de cosméticos dedicados al cuidado de la piel. Esta
marca, Oliva Cosmetics, pertenece a la ...
Baviera, Tomás; Javier Sánchez-Junqueras; Rosso, Paolo(Universidad de Navarra, 2022)
[EN] Facebook's advertising platform provides political parties with an electoral tool that enables them to reach an extremely detailed audience. Unlike television, the sponsored content on Facebook is seen only by the ...
[EN] The infotainment format offers candidates an informal setting to show a more personal side of themselves to the electorate, opening themselves up to potential voters. An example of media hybridisation, social networks ...
Baviera, Tomás; Sampietro, Agnese; García-Ull, Francisco J.(Taylor & Francis, 2019)
[EN] During election campaigns, candidates, parties, and media share their relevance on Twitter with a group of especially active users, aligned with a particular party. This paper introduces the profile of ¿party evangelists,¿ ...
Peris Blanes, Àlvar; Baviera, Tomás; Cano-Orón, Lorena(Sociedad Española de Periodística, 2017)
[EN] This study analyses appearances by political candidates on infotainment television, as well as the emotional response elicited by these appearances among Twitter users during the pre-campaign season for Spain¿s 2015 ...
Guimerá Castell, Martín(Universitat Politècnica de València, 2020-10-16)
[ES] Debido a los riesgos y rendimientos variables de la bolsa, la predicción de los precios de
las acciones es un tema de mucha importancia para los que quieren invertir en ella. Tener la
capacidad de pronosticar la ...
Primo Aparici, Alba(Universitat Politècnica de València, 2022-09-13)
[ES] Hoy en día las redes sociales se han convertido en una herramienta que nos acerca a las personas, nos ayudan a entender los comportamientos de los consumidores y pueden ser muy útiles para extraer información que a ...
Esteve Casademunt, Marcos(Universitat Politècnica de València, 2020-10-14)
[ES] El aumento de usuarios en la red ha favorecido el desarrollo de nuevos modelos de negocio donde empresas como Facebook, Google o Twitter permiten introducir anuncios en sus plataformas realizando para ello un pago. ...
Durán Terrádez, Lucía Carla(Universitat Politècnica de València, 2021-07-19)
[ES] Actualmente, en las empresas, ya sean grandes o pequeñas nos podemos encontrar que los trabajadores
no preguntan aquello que no saben, no reconocen errores o no se atreven a plantear nuevas ideas. Esta
situación se ...
Baviera, Tomás(Universitat Autonoma de Barcelona, 2011-06)
[EN] Blogs constitute a publishing tool in Internet, available to any user. Moreover, they give a chance of connecting to other users through a specific dynamism. The blogosphere is getting on like that. For the particular ...
Mendoza Zarco, María(Universitat Politècnica de València, 2023-02-17)
[ES] El sector hotelero sufrió un fuerte impacto con la pandemia de 2020. Dos años después se aprecia una recuperación del sector turístico en todo el mundo que ha traído algunas tendencias novedosas. Una de ellas con ...
Lamirán-Palomares, José María; Baviera, Tomás; Baviera-Puig, Amparo(MDPI AG, 2020-10)
[EN] Social media has driven a sea change in the way users view and participate in sporting events through the media. In the digital medium, identifying the profiles with the greatest influential capacity is a key issue. ...
Algarra Yoakim, Gloria(Universitat Politècnica de València, 2023-10-24)
[EN] It is widely known that the luxury industry is mainly aimed at the upper-class society, whose life is defined by a high social status and purchasing power. Establishing a company that belongs to this sector in a country ...
[EN] Sentiment analysis on Twitter offers possibilities of great interest to evaluate the currents of opinion disseminated through this medium. The huge volumes of texts require tools able to automatically process these ...
Baviera, Tomás; English, William; Guillén-Parra, Manuel(Cambridge University Press, 2016-04)
[EN] Giving without the expectation of reward is difficult to understand in organizational contexts. In opposition to a logic based on self-interest or a sense of duty, a "logic of gift" has been proposed as a way to ...
Twitter dataset for a research on the 2015 Spanish General Election.
The tweets were obtained through the Twitter API's Search function since November 2 to December 21, 2015. Three criteria for filtering tweets were ...
Lamirán-Palomares, José María; Baviera-Puig, Amparo; Baviera, Tomás(Publicaciones Universidad de Alicante, 2022-01-01)
[ES] Los seguidores de los deportes de nicho suelen
encontrar escaso contenido en los medios de
comunicación debido a su limitada audiencia.
En cambio, los medios sociales permiten seguir
estos deportes específicos. El ...