Devís Capilla, Diego(Universitat Politècnica de València, 2014-06-30)
Typically, the structure of any project is as follows: proposal of the problem, justifying the
research, development of the project and conclusions regarding the original problem. But
sometimes setbacks appear, unexpected ...
[ES] El objetivo de este proyecto final de carrera es la modelización y mejor de modelos
anteriores de impactos sobre estructuras estilo palas de helicóptero .
El periodo de la practica está dividido en tres etapas ...
Navarrete Barcenilla, Alejandro(Universitat Politècnica de València, 2022-09-02)
[ES] La predicción meteorológica microescalar resulta de gran importancia en el sector eólico, al proporcionar
una información muy relevante para estimar la producción de energía esperable en un marco temporal de
unos ...
Cuevas Caballero, Javier Manuel(Universitat Politècnica de València, 2015-05-13)
In order to increase time efficiency during the design stage of a crashworthy structure, Jaguar-Land Rover is interested in investigating the Macro Element Method, as modelling and simulation time is considerably reduced ...
Morante Soria, María(Universitat Politècnica de València, 2020-06-01)
[ES] Dos configuraciones distintas para los sistemas de guiado y control son comparadas utilizando una formulación lineal cuadrática: una configuración separada y una configuración integrada. En cuanto al análisis de la ...
[EN] Aerostructure skin-stiffener joints are prone to failure at the interface. Bolts,
rivets or adhesives are currently used to assemble them. A new manufacturing
process based on bonding partially cured material to ...
Jaén Ruiz, José Carlos(Universitat Politècnica de València, 2020-10-14)
[ES] El principal objetivo de este Trabajo Final de Máster es el desarrollo de herramientas que nos permitan identificar vórtices en simulaciones numéricas directas, DNS. Para ello se ha hecho uso de distintos algoritmos ...
Hernández Forte, Adrián(Universitat Politècnica de València, 2019-10-16)
[ES] Nowadays, the progress in technology has made possible increase the computational power and
thus it has made possible the improvement of
ow solvers. This allows to compute with higher
spatial and temporal resolutions ...
Aguilar Fuertes, José Javier(Universitat Politècnica de València, 2019-11-18)
[ES] En este trabajo se ha desarrollado e implementado en Fortran un algoritmo en paralelo
para detectar y seguir la evolución temporal de los vórtices presentes en un
ujo turbulento
calculado mediante simulaciones ...
Lluesma Rodríguez, Federico(Universitat Politècnica de València, 2023-01-20)
[ES] Hyperloop es considerado el quinto medio de transporte, después del coche, barco, tren y avión. Consiste en una capsula de levitación magnética que viaja dentro de un tubo en el que la presión de aire ha sido reducida. ...
Lorenzo Sempere, Asensio(Universitat Politècnica de València, 2021-02-19)
[EN] The design of trajectories is one of the oldest problems of control for vehicles. The usual approach is the use of waypoints that define lines joining them consecutively from the initial position to the final ...
[EN] Pollution problems and the need to achieve a lower oil dependency have given solar and electric technologies,
an important role in propulsion systems, from automotive to, more recently, aviation industry.
This thesis ...
Tomás Gil, Álvaro(Universitat Politècnica de València, 2020-10-07)
[ES] El estudio del comportamiento del flujo turbulento con partículas es de gran interés en muchos ámbitos de la ingeniería, principalmente por su presencia en numerosas aplicaciones en las que las consideraciones del ...
[ES] El presente proyecto persigue establecer las bases para la creaci´on de un c´odigo DNS que
permita estudiar el flujo de pared en condiciones de contorno no triviales. La principal caracter
´ıstica de la discretizaci´on ...
Valle Patón, Sergio del(Universitat Politècnica de València, 2021-10-22)
[ES] Las resoluciones numéricas mediante métodos de cálculo DNS de problemas de
Mecánica de Fluidos son el futuro de la Aerodinámica ya que permiten obtener toda
la información del campo que se estudia. Sin embargo, ...
Lagarde Cabañero, Sergio(Universitat Politècnica de València, 2019-02-08)
[ES] Los puntos principales a tener en cuenta a la hora de diseñar un motor térmico buscan
siempre mejorar la eficiencia total y el rendimiento térmico. El rendimiento de los motores
técnicos está estrictamente relacionado ...
Kraheberger, Stefanie; Hoyas, S; Oberlack, Martin(Cambridge University Press, 2018-01-25)
[EN] We present a new set of direct numerical simulation data of a turbulent plane Couette flow with constant wall-normal transpiration velocity V-0, i.e. permeable boundary conditions, such that there is blowing on the ...
Alcántara-Ávila, Francisco; Hoyas, S.; Pérez Quiles, María Jezabel(Elsevier, 2018)
[EN] Direct Numerical Simulations of turbulent heat transfer in a channel flow are presented for three different Reynolds numbers, namely Re-tau = 500, 1000 and 2000. Medium and low values of the molecular Prandtl number ...
[EN] A linear stability analysis of the thermoconvective problem of a thin liquid film contained in an annular domain has been conducted. The influence of the horizontal aspect ratio on the solution has been considered by ...
[EN] OSYRIS 3D is software tool owned by the department I was working for. It has been developed for several years by interns. It is a simulation tool that allows the user display the trajectory and command the attitude ...