Alonso-Borso di Carminati, María Llanos(IATED, 2015)
This work describes the promotion of the teamwork's competency acquisition, in Television Production students, by their participation in a lab practice group activity. The activity simulates the real production process of ...
Hierro Recio, Luis Ángel; Atienza Montero, Pedro; Pérez Díez de los Rios, José Luis(Universitat Politècnica de València, 2014-12-26)
[ES] En el último medio siglo los juegos han adquirido un papel relevante como metodología de aprendizaje en estudios universitarios. Los juegos con ordenador han ocupado la mayor parte de la investigación, siendo muy ...
Trenchs-Parera, Mireia; Pastena, Andreana(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-06-16)
[EN] The proposal presents an experience of formative-summative and research-based assessment method developed for Humanities and Social Sciences undegraduates. Such assessment experience is organized in micro-tasks that ...
Gimeno Sanz, Ana; García Laborda, Jesús(Universitat Politècnica de València, 2011-03-14)
[ES] Los entornos digitales cada vez son más comunes en la enseñanza de lenguas
extranjeras, además de jugar un papel muy importante como organizadores de tareas,
proveedores de input y como gestores de recursos para la ...
Arandia Loroño, Maite; Fernandez Fernandez, Idoia(Universitat Politècnica de València, 2012-12-31)
[ES] El tránsito de un curriculum basado en las disciplinas a un curriculum más integrado es una de las claves
para fomentar un aprendizaje por competencias. Un curriculum integrado aborda los procesos de
enseñanza‐aprendizaje ...
Jurado Sánchez, Beatriz; Díez Pascual, Ana M.; García Díaz, Pilar; Peña Capilla, Rafael(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] Analytical Chemistry, as an applied discipline, includes practical contents that are conducted
in the laboratory, which are sometimes difficult for students to understand. Flippedclassroom is a pedagogical approach ...