Cardona Navarrete, Salvador Cayetano; Lopez Perez, Maria; Lora García, Jaime; Fombuena Borrás, Vicent(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-12-26)
[EN] Vertical/horizontal coordination between different subjects of Chemical Engineering Degree is important in order that students can reach the skills that they will need in a future, in their profession. This means ...
Perez, Joaquin; Suárez Zapata, Adrián; Torres País, José; García Olcina, Raimundo; Martos Torres, Julio; Soret Medel, Jesus; Martinez Delgado, Pedro; Menéndez Márquez, Abraham; Garcia-Acosta, Daniel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] How to design communications systems and its foundations depends on various factors such as the accessibility to learning resources, the academic environment and the audience itself. This article reports how the ...
[ES] El método ABP – Aprendizaje Basado en Problemas (Learning Based Problem) tiene como objetivo central el transformar la dinámica tradicional del trabajo con estudiantes en el aula, fomentando en los y las jóvenes la ...
Verdejo Gimeno, Pedro; Abalos Ramos, Ana; Juan Ferruses, Ignacio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-08)
[ES] Una de las mayores problemáticas en la docencia universitaria es, que el alumno pueda experimentar y comprender la estrecha relación y dependencia entre las diferentes áreas de conocimiento en su futura actividad ...
Ruíz Giménez, María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The colaborative learning stands as the one wich allows the student play a more active role on its own learing process. Regarding the different techniques addressed in this field, the Aronson puzzle technique and ...
[ES] Históricamente, entre los estudiantes que llegan a la educación superior existe un alto grado de percepción negativa sobre la incidencia en la creatividad que tienen las asignaturas propedéuticas como matemáticas o ...
García Fayos, Beatriz; Arnal Arnal, José Miguel; Ruvira Quintana, Beatriz(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] The subject of Experimentation in Chemical Engineering III of the Chemical Engineering
Degree of the Universitat Politècnica de València, has been applying the Project Oriented
Learning methodology since the academic ...
Fernández-Plazaola, Igor(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-11-02)
[EN] Getting and keeping the students of Educational Institutions (EI) committed
and motivated constitutes a great challenge for teachers. Despite the
idiosyncrasy and diversity of students and study plans, research shows ...
Gil Piqueras, María Teresa; Rodríguez Navarro, Pablo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-11-02)
[EN] In the last years, Project-Based Learning has been one of the priority lines of
innovation at the Universitat Politécnica de València, already having an impact
on institutional initiatives in schools, faculties and ...
García Fayos, Beatriz; Sancho Fernández, María Pino; Arnal Arnal, José Miguel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-04-10)
[ES] El aprendizaje basado en proyectos (ABP) es una metodología docente
consistente en proponer un proyecto con solución abierta que los alumnos
deben resolver. Para ello, deben adquirir una mayor responsabilidad de ...
[ES] Las prácticas de laboratorio académicas no están, en general, diseñadas para
desarrollar las competencias relacionadas con el trabajo independiente del
alumno. En el presente artículo proponemos una nueva forma de ...
Rincón Diez, Virginia; Zorrilla Calvo, Pilar(Universitat Politècnica de València, 2017-06-30)
[EN] This protocol presents a research process which aims to analyze the impact of an active learning model on entrepreneurship of university students of Marketing. First, a learning model is proposed which allows to jointly ...
Sempere-Ripoll, Silvia; Valor-Valor, Margarita; Picó Silvestre, Juan Francisco; Juliá Sanchis, Ernesto; Pérez Fuster, Joaquín(Universitat Politècnica de València, 2019-06-19)
[ES] En esta ponencia queremos exponer la experiencia llevada a cabo en el
Campus de Alcoy de la Universitat Politècnica de València (UPV) relacionada con el desarrollo del aprendizaje basado en proyectos en el Grado ...