Cheng, Li(Universitat Politècnica de València, 2016-09-30)
[EN] The development of students’ professional skills is an important issue in higher education in China. This research reports a 3-month study investigating engineering students’ communication strategies (CSs) while they ...
Herrera Guachamin, Jonathan Giovanny(Universitat Politècnica de València, 2018-11-30)
[ES] La presencia de distintas anomalías o defectos en un motor eléctrico puede acarrear consecuencias catastróficas, como paradas intempestivas de la propia máquina con las consiguientes interrupciones de la producción y ...
Noverques, Aina; Sancho, María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-04-07)
[ES] En este estudio se pretende mejorar el aprendizaje de los estudiantes en una de las prácticas de laboratorio de la asignatura de Experimentación en Ingenieria Química II del Grado en Ingeniería Química de la Universitat ...
Álvarez Vázquez, María Pilar; Angulo Carrere, María Teresa; Bravo Llatas, María Carmen; Cristóbal Barrios, Jesús; Álvarez-Méndez, Ana María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-04-21)
[ES] Este trabajo presenta los resultados obtenidos tras la extracción y análisis de los registros almacenados en Moodle correspondientes a la actividad desarrollada por los estudiantes de histología humana en el campus ...
Huircalaf Diez, Juan Carlos; Rodríguez-Gómez, David(Universitat Politècnica de València, 2020-12-31)
[EN] The implementation of tutorial actions in higher education constitutes an essential element in academic training plans, contributing not only to the development of professional skills in students, but also to their ...
Gomez Reyes, Flor Marleny(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-04-19)
[ES] El mundo del siglo XXI está enmarcado en la globalización, en donde la información fluye a través de las comunicaciones, es inevitable parar el desarrollo tecnológico y las nuevas formas de aprender e interactuar entre ...
Navarro Jover, José Manuel(Omnia Publisher SL, 2021)
[EN] This study was carried out on first-year engineering students in the subject of technical drawing, an eminently practical subject that requires the continuous development of spatial vision and also that students should ...
Navarro Jover, José Manuel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] In this work, the level of self-regulation for academic learning at the University
has been evaluated at the beginning of the course, and related to other
academic variables. It has been observed that the students ...
[EN] In this research, in order to contribute to
the improvement of the quality of higher
education, we have analyzed the effect of
several variables have on the academic
performance of students. This study
used data ...
Tomas Miquel, Jose Vicente; Expósito Langa, Manuel; Sempere Castelló, Saúl(Universidad de Murcia, 2014)
[EN] The Bologna Process has led to the implementation of new methodologies at university that may influence students in such a way that new factors may play a relevant role in explaining academic performance. The aim of ...
Angulo Carrere, María Teresa; Álvarez Méndez, Ana María; Bravo-Llatas, María Carmen; Cristóbal Barrios, Jesús; Álvarez Vázquez, María Pilar(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-06-04)
[ES] Se ha estudiado la actividad de los estudiantes de dos asignaturas de los grados en Fisioterapia, Anatomía Humana III, y en Podología, Biomecánica, en sus respectivos campus virtuales. Para ello se extrajeron los ...
Palací López, Daniel Gonzalo; Palací López, Jesús; Lopez Rodriguez, María Isabel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-08)
[EN] The implementation of the Bologna process in Spanish universities, which has been active for a decade as of this academic year, facilitated the implementation of multiple teaching methodologies where numerous Information ...
Sendra-Pons, Pau; Chaparro Banegas, Nuria; Mas Tur, Alicia; Roig Tierno, Honorat(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-01-19)
[EN] Given the constant digital transformations experienced by society in different fields and, more specifically, in education, higher education institutions have been forced to incorporate technological innovations in ...
González-Baixauli, Cristóbal; Montañes-Brunet, Elvira; Pérez-Vázquez, Pedro J.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-07-02)
[EN] The number of students participating in mobility programmes has increased enormously over the years. The reasons are diverse and may range from personal growth to better employability prospects, together with improvement ...
Martínez López-Sáez, Mónica(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] Despite the widespread awareness of the need to renew ways in which to facilitate learning,
the role of the teacher in the teaching-learning process and the development of competences
in higher education, there are ...
Navarro Jurado, Carla Amelia(Universitat Politècnica de València, 2019-01-17)
[ES] En el proceso educativo de un niño se adquieren una serie de habilidades y valores que producen cambios intelectuales, emocionales y sociales que asentarán el aprendizaje en etapas posteriores. En el caso de la educación ...
González-Ruiz, Ana Victoria; Ayllón-Salas, Patricia; Fernández-Martín, Francisco D.(Universitat Politècnica de València, 2023-12-29)
[EN] Globally, academic achievement holds a paramount position in the realm of education, given the prevalent challenges of high dropout and failure rates. Non-cognitive skills, notably grit, have emerged as crucial factors ...
[EN] In the innovation of assessment processes, rubrics are proposed as a tool that favours student
participation and stimulates the teaching-learning process. The aim of this study is to deepen
the development, evaluation, ...
Lillo Collado, Laura(Universitat Politècnica de València, 2023-06-20)
[ES] El análisis de rendimiento académico en cualquier centro educativo resulta de especial interés para las instituciones. Mediante el uso de técnicas de analítica del aprendizaje se busca encontrar patrones de comportamiento ...
Felipe Abad, Iván(Universitat Politècnica de València, 2020-10-26)
[ES] Las universidades españolas están preocupadas por ofrecer una enseñanza de calidad, para lo que es necesario estudiar las variables del proceso enseñanza-aprendizaje. En este trabajo pretendemos identificar los ...