Marín García, Juan Antonio; González, Eduardo; Carrasco, Myriam; Ros, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2016-12-21)
[EN] In this research into participatory action research, by a team formed by researchers and people in charge in various areas of several multinational companies, we reflected on the advantages and disadvantages of ...
Gonzalez-Cuevas, Gustavo; Rubio, Margarita; Hernando, Maria Asuncion; Alvarez, Maria Jose; Tabera, Maria Victoria(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-06-26)
[EN] Tackling difficulties related to student participation in the college classroom is central on the learning process. In this action-research study, we designed and implemented an action plan to boost participation on ...
[EN] This article is intended to illustrate a Non-government development organisation (NGDO)-University collaborative experience in the area of development education. This experience has included the design, following an ...
de la Fuente, Julián; Asensio Castañeda, Eva; Smalec, Illene; Blanco, Ascensión(Universitat Politècnica de València, 2015-03-28)
[ES] Este artículo recoge los resultados de un proyecto de Investigación-Acción centrado en el desarrollo de la competencia de habilidades de comunicación oral (verbal y no verbal) en docentes universitarios de diferentes ...
Maicas Pérez, Marta(Universitat Politècnica de València, 2023-07-10)
[ES] Las organizaciones no son espacios neutrales al género y, por tanto, están reproduciendo múltiples desigualdades y procesos generizantes. Así, el género es entendido dentro de un sistema complejo de opresiones ...
Marin-Garcia, Juan A.; Garcia-Sabater, Jose P.; Maheut, Julien Philippe Dominique(Universitat Politècnica de València, 2022-07-05)
[EN] Objective: To provide a working guide which facilitates the accuracy, transparency, and usefulness for academics and practitioners of case report papers as an article type which are fit for publishing in impact journals. ...
Marín García, Juan Antonio(Universitat Politècnica de València, 2020-05-20)
El objeto de este trabajo es justificar la investigación acción como un modelo de investigación adecuado (suficientemente sencillo y eficiente) para analizar y difundir las experiencias de innovación docente en contextos ...
[EN] This paper examines how a U.S. Air Force (USAF) faculty team reimagined and redesigned an in-person Leader Development Course (LDC) to a virtual version (vLDC). Using the Design Thinking Process for Innovation (DTPI) ...
Flynn, Patrick(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-10-05)
[EN] This paper critically examines the role of the standard method of assessment for architectural students internationally, known as the ‘crit’. It examines the pedagogical theory underlying this approach whereby students ...
Atienza, Encarna(Universitat Politècnica de València, 2020-12-30)
[EN] The point of departure for this study was the need to encourage students in a Spanish as Foreign Language (SFL) classroom to develop a critical attitude towards the large amount of language input they receive on the ...
Fernández March, Amparo; García Félix, Vicenta Eloína; García Carbonell, Amparo; Benlloch Dualde, José Vicente; Bonet Espinosa, Mª Pilar; Oliver Villarroya, Francisco Javier(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-10-24)
[EN] In this work we present the project of initiation to the Educational Research-Action (INED), within the pedagogical training program for university teachers organized by the Institute of Education Sciences (ICE), of ...
[EN] This paper synthesises the results of three participatory action research (PAR) studies undertaken to improve the integration of evidence-based practice (EBP) education in three undergraduate health courses at one ...
da Cunha, María Isabel(Universitat Politècnica de València, 2015-03-28)
[ES] Los crecientes desafíos a la educación superior están exigiendo de las instituciones esfuerzos para rever e innovar los currículos, expresar comunicaciones atractivas para sus públicos potenciales y articular las ...
Gómez García, Laura(Universitat Politècnica de València, 2014-06-09)
[ES] La investigación en la acción ha sido la metodolgía empleada para demostrar la necesidad de que el reparto del tiempo de clase en el aula de violoncello esté destinado a cuatro apartados (técnica, repertorio, lectura ...
[EN] This work was funded by the Educational Technology University Network (Red Universitaria de Tecnología Educativa) within the First Award for Junior Researchers to develop research projects in the field of Educational ...
Edo Agustín, Esther(Universitat Politècnica de València, 2021-12-23)
[ES] La presente tesis doctoral parte de la pregunta de investigación ¿es la Gamificación una metodología eficaz para el aprendizaje de historia de la educación española en la formación universitaria de futuros docentes? ...
[ES] Este estudio realiza una propuesta de metodología didáctica para las asignaturas sobre comunicación organizacional que se imparten en las Facultades de Ciencias de la Comunicación en las universidades españolas. Se ...
García Vázquez, Carlos; Carrascal, María F; Sendra, Pablo(Universitat Politècnica de València, 2012-03-14)
Ante la desconexión detectada entre investigación académica y aplicación práctica en el espacio público se plantea una metodología de investigación y acción a través de una plataforma que denominamos Laboratorio de Creatividad ...
Marin-Garcia, Juan A.; García Sabater, José Pedro; Ruiz, Angel; Maheut, Julien; García Sabater, Julio Juan(Omnia Publisher SL, 2020)
[EN] With this work, we intend to promote research on the application of Operations Management
tools in order to assist with decision-making in health crisis situations. During the first six weeks of the
COVID-19 crisis ...
Giannoccolo, Francesca(Editorial Universitat Politècnica de València, 2024-06-20)
[EN] The employment of people with disabilities is a goal indicated by international and European development policies. The possibility of access to education and vocational training is a prerequisite for achieving an ...