[Otros] This text presents the results obtained from an experimental educational innovation project
implementing new learning methodologies in three subjects from the School of Architecture of the
Universitat Politècnica ...
Vidal-Carreras, Pilar I.; Garcia-Sabater, Julio J.; Canos-Daros, Lourdes(Universitat Politècnica de València, 2017-06-07)
[EN] At this work a methodology is proposed for a course of the discipline of Operations Management with a focus on active methodologies in the degree of Electronics and Automatic. For the course is combined: lecture, group ...
Luis, M. Isabel; De la torre Cruz, Tamara; Huelmo, Jonathan; Llamazares, M. Camino; Ruiz, Esther; Prieto, Carlos; Palmero, Carmen; Jiménez, Alfredo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-10-05)
[EN] In the present communication, we present the project developed within the Teaching Innovation Group (APAC) of the Faculty of Education at the University of Burgos: “Active Methodologies and Teacher Performance: a road ...
Tamarit Aznar, María; Urquidi-Martín, Ana(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-01-19)
[EN] Currently, the student is the centre of the teaching-learning process, focusing studies on the competences that the recent graduate should possess and enhancing the student's know-how.Thanks to the evolution of ...
Giménez López, José Luis; Magal Royo, Teresa; García Laborda, Jesús; Dunai Dunai, Larisa(Elsevier, 2010)
The paper describes the adaptation methods of the active methodologies of the new European higher education area in the new Audiovisual Communication degree under the perspective of subjects related to the area of the ...
Diago Santamaria, Maria Paz; Andrades Rodríguez, María Soledad; Aransay Azofra, Jesús María; Llorente Adán, José Ángel; Ruíz Flaño, Purificación; Lana-Renault Monreal, Noemí Solange(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-06-04)
[ES] En las últimas décadas se ha generalizado la utilización de sistemas de información, gracias a una mayor disponibilidad de datos, así como a la mejora de la potencia y capacidad de los sistemas y programas informáticos. ...
[EN] The European Higher Education Area (EHEA) implies the transmission of an educational model centered on teaching, towards a model centered on the autonomous learning of the student. Therefore, traditional subjects, for ...
Solanes, J. Ernesto; Graciá, Luis(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-08)
[ES] Es bien sabido que las modalidades pedagógicas que fomentan que el alumno sea protagonista de su proceso de aprendizaje son más eficaces. Sin embargo, el arraigo hacia la modalidad de clase magistral hace que tanto ...
[EN] Problem Based Learning (PBL) methodology was introduced for the first time in a Corrosion course
from the Master of Chemical Engineering of the Universitat Politècnia de València, Spain. Different
problems involving ...
Tian, Gaochang(Universitat Politècnica de València, 2023-10-27)
[ES] El español es una lengua que está adquiriendo gran popularidad dentro de China, por lo que cada vez más estudiantes se interesan por ella y quieren aprenderla. El español como lengua extranjera (ELE) está adquiriendo, ...
[EN] Nowadays persist the need to implement strategies that allow combining theory with practice, transcend the master class and make the student understand the usefulness of the knowledge acquired. An alternative is ...
Polyakova, Oksana; De Ros Cócera, Lucía(Moscow State University of Psychology and Education, 2022)
[EN] This paper analyses how new learning approaches based on gamification can be used for professional growth in teacher training seminars. To address this matter, we designed and implemented a Breakout Edu competition - ...
[EN] This article presents the project-based learning (PBL) model applied in the semester projects
of the engineering degrees of Mondragon Unibertsitatea. This model represents the evolution
of more than 20 years of ...
Leiva-Brondo, M.; Cebolla-Cornejo, J.; Peiró, R.; Pérez-de-Castro, A.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-06-03)
[ES] El enfoque de aprendizaje de los estudiantes es variable dependiendo de factores personales y situacionales del estudiante. Aunque hay distintas clasificaciones, los enfoques profundo y superficial aparecen como los ...
Obiol i Francés, Sandra; Beltrán Llavador, Jose; Box Varela, Zira; Gabaldón Estevan, Daniel; Hernàndez Dobon, Francesc; Martínez Morales, Ignacio; Martínez Morales, Juan Ramón(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The sociological imagination (Wright Mills, 1993) is fundamental in the
teaching profession. It is not possible to understand individuals’ actions of the
different education agents without knowing their place in the ...
Rey Solaz, Beatriz; Navarro Jover, José Manuel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] In university environments, it is increasingly necessary for students to work on different types
of competencies that help them to propose novel solutions. This is the context of the present
work. The goal is to ...
Li, Jing(Universitat Politècnica de València, 2022-11-02)
[ES] La combinación de la lingüística de corpus con el enfoque de la clase invertida es un nuevo enfoque pedagógico para la enseñanza de segundas lenguas. Rompe con el modelo de enseñanza tradicional y puede aumentar la ...
Madrid García, José; Bosch Roig, María del Pilar; Bosch Roig, Lucía(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-12-18)
[ES] Son muchos los objetivos que se pueden alcanzar con el uso de las ya no tan ‘nuevas tecnologías’: uno de sus enfoques puede ayudar a mejorar los canales de comunicación entre el alumno/a y el profesor. Comunicación ...
[EN] In this work, the case method has been used in the subject Process and Product Engineering II, which belongs to the fourth course of the Chemical Engineering Degree of the Universitat de València. Different cases have ...
Sanchis, Raquel; Mula, Josefa; Cantó, Begoña; García-Sanoguera, David; Torregrosa, Juan Ignacio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-12-28)
[ES] El mercado laboral actual es cada vez más exigente y ello hace que a los profesionales se les exija un mayor nivel de adquisición de competencias en sus tres dimensiones -cognitiva, instrumental y actitudinal- para ...